الفبای ناحیه‌محوری شناخت ناحیه و ظرفیت‌های آن است
الفبای ناحیه‌محوری شناخت ناحیه و ظرفیت‌های آن است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز گفت: الفبای ناحیه‌محوری شناخت ناحیه و ظرفیت‌های آن است و کوچکترین تغییر در سطح نواحی نباید از چشم شهرداران نواحی پوشیده بماند. به گزارش شهریار، سیاوش فتح‌اللهی ظهر امروز در جلسه بررسی عملکرد نواحی منطقه ۳ اظهار کرد: پیگیری ناحیه‌محوری در دستور […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز گفت: الفبای ناحیه‌محوری شناخت ناحیه و ظرفیت‌های آن است و کوچکترین تغییر در سطح نواحی نباید از چشم شهرداران نواحی پوشیده بماند.

به گزارش شهریار، سیاوش فتح‌اللهی ظهر امروز در جلسه بررسی عملکرد نواحی منطقه ۳ اظهار کرد: پیگیری ناحیه‌محوری در دستور کار معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تبریز قرار گرفته است تا به سرانجام برسد.

وی افزود:لازمه ناحیه‌محوری قبول و باور این فکر از سوی مدیران ارشد شهرداری  و همچنین مدیران ارشد مناطق است.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: تا زمانی که همکاران مناطق با ناحیه‌محوری هماهنگ نباشند، این طرح عقیم خواهد ماند.

 وی با اشاره به اینکه شهرداران نواحی بازوی اجرایی شهرداری تبریز هستند، اضافه کرد: تصمیم مدیریت ارشد شهرداری تبریز، ایجاد ناحیه‌های مختلف در مناطق دهگانه است و دلیل آن افزایش نیازمندی‌ای و مطالبات با بزرگ شدن شهر و نیاز به تقسیم کار و تقسیم محدوده است.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز با اشاره به تعریف ۲۰ درصد از ساختار شهرداری نواحی گفت: در بخش ساختار هنوز ناحیه‌حوری تکمیل نشده و تنها ۲۰ درصد آن تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه الفبای ناحیه‌محوری، شناخت نواحی است عنوان کرد: شهردار ناحیه باید چنان اشرافیتی بر ناحیه خود داشته باشد که کوچکترین تغییر در سطح آن را متوجه تشود.

فتح‌اللهی یادآور شد: شهرداران نواحی باید بازدیدهای مستمری از سطح ناحیه خود داشته و علاوه بر شناسایی پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی و احداث فضای سبز، از بعد زیباشناسی، شهرسازی و دیگر زوایا به سطح ناحیه نگاه کنند.

 وی با اشاره به عدم تخصیص بودجه نواحی در سال جاری ابراز داشت: شهرداران نواحی چهار ماه فرصت دارند تا پتانسیل‌های ناحیه خود را شناسایی  کنند تا در فصل بودجه تخصیص انجام یابد و همچین  با گشت‌زنی، شناخت، تهیه شناسنامه ناحیه، جز به جز و ریز به ریز مسائل و مشکلات ناحیه را تا فصل تدوین بودجه احصا کنند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز تأکید کرد: شهرداران نواحی باید ارتباط مستمری با مساجد مدارس، نخبگان، هنرمندان، موسیقی دانان و ریش‌سفیدان محلات در نواحی داشته باشند  و در بودجه فرهنگی مناطق شریک باشند.

علی قاسمی عزیزآبادی، شهردار منطقه ۳ تبریز نیز در این جلسه با اشاره به تاکید شهردار تبریز بر حل مشکلات شهرداران نواحی، اظهار کرد: عزم شهرداری تبریز در راه‌اندازی شهرداران نواحی  جدی بوده وندازی

 می‌خواهیم مشکلات و مسائل این حوزه رفع و رجوع شود.

وی افزود: در جلسات بررسی عملکرد شهرداران نواحی نباید صرفا مشکلات آنها بیان و بررسی شود، بلکه باید راهکارهایی نیز از سوی شهرداران نواحی برای حل این مشکلات ارائه شود.

 قاسمی خاطرنشان کرد: در صورت تسهیل  امور، می‌توان به صورت ویژه از توانمندی‌های شهرداران نواحی بهره‌مند شد.

در این جلسه، شهرداران نواحی مختلف تبریز به بیان مشکلات و معضلات ناحیه خود پرداخته و همچنین مصوبات جلسات قبلی نیز پیگیری شد.

پیش از آغاز این جلسه، سیاوش فتح‌اللهی معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز  از ساختمان نواحی سه‌گانه شهرداری منطقه 3 تبریز بازدید کرد.