افزایش ۲۳ درصدی بودجه اراک در سال ۱۴۰۲
افزایش ۲۳ درصدی بودجه اراک در سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری اراک و سازمان‌های تابعه آن در موعد قانونی یعنی دی سال جاری توسط شهرداری با رقمی معادل سه هزار میلیارد تومان در تبصره‌های مربوطه به تعداد ۳۰ مورد به شورای اسلامی شهر اراک ارائه شد و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری اراک و سازمان‌های تابعه آن در موعد قانونی یعنی دی سال جاری توسط شهرداری با رقمی معادل سه هزار میلیارد تومان در تبصره‌های مربوطه به تعداد ۳۰ مورد به شورای اسلامی شهر اراک ارائه شد و در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور حداکثری اعضای پارلمان، معاونان، مدیران و کارشناسان شهرداری بررسی شد و به رقم ۳,۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است و در بخش هزینه‌ها که شامل جبران خدمات کارکنان، کالا و خدمات، هزینه‌های تأمین مالی و دارایی، یارانه‌ها، کمک‌های بلاعوض و رفاهیات اجتماعی می‌شود، مبلغ ۹۱۱ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان معادل ۲۸.۵ درصد بودجه اختصاص یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) شامل پروژه‌های مطالعاتی و تکمیل پروژه‌های سال‌های گذشته، احداث و نگهداری و تملک املاک مبلغ ۲,۲۳۸ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان معادل ۷۰ درصد بودجه تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در بخش تملک دارایی شامل تعهدات انتقال سنواتی و بازپرداخت‌های اصلی و سود تسهیلات داخلی نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان معادل ۱.۵ درصد بودجه در نظر گرفته شده است و بر این اساس شهرداری می‌تواند سال آینده با بودجه مناسبی فعالیت خود را آغاز کند.

عین‌القضاتی تصریح کرد: پروژه‌های محرک توسعه شهری همچون پروژه ۲۴ متری از جمله برنامه‌هایی است که سال آینده در اولویت کاری شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بودجه محلات شهر گفت: شهرداری پیوستی را درباره محله محوری ارائه کرده است که در حال حاضر کلیات این امر در بودجه ملاحظه شده و جزئیات آن دوباره بررسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: سهم عمده‌ای از درآمدهای شهرداری ناپایدار است و شهرداری تلاش ویژه‌ای برای ایجاد درآمدهای پایدار در بودجه سال ۱۴۰۲ نکرده است که این موضوع را می‌توان به عنوان یکی از نقاط ضعف بودجه سال آینده به‌شمار آورد.