افتتاح مجهزترین پایگاه قهرمانی و استعدادیابی کشتی تهران در منطقه ۱۷
افتتاح مجهزترین پایگاه قهرمانی و استعدادیابی کشتی تهران در منطقه ۱۷

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به افتتاح چهارمین پایگاه قهرمانی کشتی تهران در روز شنبه ۷ بهمن ماه، گفت: روز شنبه چهارمین پایگاه قهرمانی کشتی تهران به نام شهید غواص “جواد شاعری” که از شهدای محله امامزاده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به افتتاح چهارمین پایگاه قهرمانی کشتی تهران در روز شنبه ۷ بهمن ماه، گفت: روز شنبه چهارمین پایگاه قهرمانی کشتی تهران به نام شهید غواص “جواد شاعری” که از شهدای محله امامزاده حسن(ع) منطقه۱۷ است، به عنوان بهترین پایگاه قهرمانی کشتی استان تهران، با حضور مدیران شهری و مسئولان فدراسیون کشتی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر سازمان ورزش تهران ۵ مجموعه ورزشی به عنوان پایگاه های قهرمانی کشتی استان تهران در مناطق جنوب شهر تهران به فدراسیون کشتی داده است تا این فدراسیون آن ها را بازسازی و تجهیز کند.

سیفی تصریح کرد: این پایگاه ها از قبل شناسایی و بررسی شده اند تا در مناطق جنوب شهر تهران که استعداد کشتی دارند، در اختیار فدراسیون کشتی قرار گیرد.

شهردار منطقه ۱۷ اظهار کرد: این مجموعه ها توسط قهرمان های المپیک، جهان و مربیان اسبق تیم ملی و حال حاضر تیم ملی جهت استعدادیابی ورزش کشتی تهران، اداره خواهد شد.

سیفی با اشاره به تجهیزات این مجموعه گفت: در این مجموعه ۶ تخته تشک پهن شده که در سطح کشور بی نظیر است؛ سیستم سرمایشی و گرمایشی آن بازسازی شده و تشک های استاندارد دارد. لوازم و وسایل جانبی و سالن بدن سازی و سالن کشتی برای بهره برداری کشتی آماده است؛ همچنین سرویس های بهداشتی متعدد و دوش، همگی آماده بهره برداری هستند.

وی تصریح کرد: ایجاد چنین پایگاه هایی اتفاق بسیار بزرگی است که با تدابیر و دستورات شهردار تهران که خود از علاقه مندان به این ورزش ملی است، در تهران رخ داده و بستر مناسبی جهت استعدادیابی کشتی گیران استان تهران و محلات جنوبی پایتخت ازجمله دارالشهدای تهران است. با توجه به اینکه کشتی استان تهران حدود ۸ سال است از کشتی کشوری عقب افتاده است، ایجاد این پایگاه ها را به فال نیک می گیریم و ان شاءالله قهرمان های آینده المپیک و جهان و افتخارآفرینان کشتی از تهران استعدادیابی شناسایی و پس از آموزش های لازم به تیم ملی معرفی شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مجموعه ورزشی در گذشته خدماتی به بانوان ورزشکار منطقه ارائه می نمود، با تدابیر صورت گرفته سالن های ورزشی رزمی در بال جنوبی این مجموعه با ورودی مجزا جهت استفاده از بانوان منطقه طراحی شده است.

گفتنی است سومین پایگاه قهرمانی کشتی تهران روز ۱۱ دی ماه و در منطقه ۱۵ افتتاح شد. دبیر رییس فدراسیون کشتی در این مراسم گفته بود ابتدا ۵ پایگاه در مناطق کم برخوردار افتتاح می کنیم و سپس قرار است ۱۰ پایگاه دیگر را نیز راه اندازی کنیم.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفته بود اگر ما به دنبال افزایش جامعه آماری کشتی هستیم وجود این پایگاه‌ها لازم و ضروری هستند. زمانی که من آمدم جمعیت فعال کشتی ۳۰ هزار نفر بود که اکنون به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است. اگر بخواهیم این آمار بیشتر شود، بی‌تردید باید پایگاه‌های قهرمانی در مناطق کمتر توسعه یافته تهران و دیگر شهرها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/