بازگشت زندگی به محله ۱۵۰۰ ساله با اجرای طرح بازآفرینی
بازگشت زندگی به محله ۱۵۰۰ ساله با اجرای طرح بازآفرینی
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بازگشت ساکنان به محله مهرپادین شهر مهریز پس از بازآفرینی این محله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه افتتاح ۲۰ طرح بازآفرینی در استان یزد و در جمع خبرنگاران گفت: امروز و در ماه مبارک رمضان ۲۰ پروژه بازآفرینی شهری  در استان یزد با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان با حضور وزیر آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: مهم ترین پروژه بازآفرینی  محله مهرپادین در شهر مهریز است که یک محله تاریخی با ۱۵۰۰ سال قدمت به شمار می‌رود. متاسفانه در سال های دور تا به امروز به دلیل عدم توجه تبدیل به یک محله مخروبه و خالی از سکنه شده بود.

عبوری افزود: با ورود شرکت بازآفرینی شهری ایران در این محله کیفیت زندگی دوباره به حالت عادی بازگشته است. در مسیری به طول حدود ۴ کیلومتر  بیش از ۸۲۰۰ متر کف سازی و ۸۴۰۰ متر جداره سازی و بهسازی انجام شده است. امروز با توجه به اجرای این پروژه زندگی به حالت عادی بازگشته و ساکنان به این محله رجعت کردند. حدود ۴۵۰ خانوار با حدود ۱۵۰۰ نفر جمعیت در این محله سکونت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این محله یک محور گردشگری تا باغ پهلوان و قلعه معروف  تعریف شده است و انشاالله بحث بوم‌گردی و ایجاد اشتغال نیز با اجرای این پروژه رخ خواهد داد.