اصلاح لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها
اصلاح لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موادی از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری هاو دهیاری ها را اصلاح کردند.

اصلاح لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها

به گزارش آرمانشهر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس پس از اینکه یکبار گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در خصوص لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری‌ها را با اخطار علیرضا سلیمی مراعا گذاشتند، مجددا با توضیحات محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها وارد بررسی آن شده و اصلاحاتی در آن اعمال کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواد ۱۵ و ۲۲ این لایحه را به منظور رفع ایراد شورای نگهبان اصلاح و مواد ۲۳ این لایحه را حذف کردند.

محمد صالح جوکار در توضیح اصلاحات اعمال شده در این لایحه، مطرح کرد: موردی که آقای سلیمی اشاره داشتند ایراد شورای نگهبان نبوده، جهت بررسی مجددا از صحن به کمیسیون آمده بود و کمیسیون نیز در این قالب اصلاحاتی اعمال کرد. ما شهرداری ها را مکلف کردیم برای صدور مجوز ساخت و ساز طرح تفصیلی شهرها را در نظر بگیرند. متاسفانه برخی از شهرداری ها به تراکم فروشی و تغییر کاربری اراضی روی می اوردند که به نفع خودشان و گروهی خاص بود.