استفاده از طرح جامع شهری تهران برای دیگر شهرهای کشور
استفاده از طرح جامع شهری تهران برای دیگر شهرهای کشور

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه گردهمایی “تهران آینده؛ یک شهر، یک برنامه” با بیان اینکه تشکیل نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه ای اقدام قابل تقدیری است، اظهار کرد: اقدامات لازم در نهاد انجام شده و آنچه اهمیت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه گردهمایی “تهران آینده؛ یک شهر، یک برنامه” با بیان اینکه تشکیل نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه ای اقدام قابل تقدیری است، اظهار کرد: اقدامات لازم در نهاد انجام شده و آنچه اهمیت دارد این است که از نهاد حمایت شود.

وی افزود: سوال ما از وزارت راه و شهرسازی این است که گزارش دهد، علل انحراف طرح جامع شهری چیست و چرا ۳۰ درصد اجرایی شده و عدم اجرای آن به چه زمانی بازمی‌گردد.

شاکری با بیان اینکه با افتتاح و بریدن روبان‌ها طرح‌ها آغاز می شود، گفت: نباید پس از افتتاح مشکلات آغاز شود و هر بخشی کار خود را انجام دهد.‌باید بستری فراهم شود تا بر اساس آن بتوان طرح‌های شهری آینده را تدوین کرد.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه اشتراک مسائل را مورد توجه قرار دادیم و ۹۰ درصد این موارد مشترک را تصویب کردیم، یادآور شد: ارکانی که کار می‌کنند باید به اتفاق از نهاد پایش حمایت کنند تا طرح ارائه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ما در برنامه هفتم توسعه با این رویکرد کاملا موافقیم و یکی از احکام برنامه این است که اجرای طرح در ابتدای هر سال به نتیجه برسد. برنامه ما این بود که طرح جامع شهری که وزارت راه و شهرسازی، شورا و شهرداری برای تهران تدوین کرده اند، در دیگر شهرها اجرایی کنیم.

وی افزود: برای مدیریت یکپارچه شهری، سه بار تا صحن رفتیم اما ارائه نشد؛ با این وجود از خیر این طرح نگذشتیم و در روز آخر طرح مدیریت یکپارچه شهری و اتحادیه شهرداران را توانستیم به جای خوبی برسانیم.

شاکری با بیان اینکه حضور اعضای شورای عالی معماری و شهرسازی در پنج شورای عالی متناظر تسهیل شد، تصریح کرد: این اقدامات در یکپارچگی تصمیمات اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه شورای شهر تهران در یک سال قبل عملکرد خوبی داشته و دو لایحه نیز به مجلس ارائه داده که نشان می‌دهد مشارکت‌ها منشا اثر خواهد شد. 

گفتنی است در پایان این مراسم، “رویداد تهران آینده؛ یک شهر، یک برنامه” به صورت رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام/