به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، وحید مهدویان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سابقه طرح گذر حاج آقا نورالله نجفی اظهار کرد: در سابقه طرحهای تفصیلی اول و دوم اصفهان در سالهای ۱۳۵۳ و ۱۳۷۲ و نیز طرح بازنگری طرح تفصیلی اصفهان مصوب ۱۳۹۰، طرح گذر آقانور الله در محل فعلی وجود […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،
وحید مهدویان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سابقه طرح گذر حاج آقا نورالله نجفی اظهار کرد: در سابقه طرحهای تفصیلی اول و دوم اصفهان در سالهای ۱۳۵۳ و ۱۳۷۲ و نیز طرح بازنگری طرح تفصیلی اصفهان مصوب ۱۳۹۰، طرح گذر آقانور الله در محل فعلی وجود نداشت، از اینرو سال ۱۳۹۳ با توجه به اقدامات و پروانههای ساختمانی، پیشنهاد خط پروژه به کمیسیون ماده ۵ ارسال، تصویب و بیستوچهارم خرداد ۹۴ بند ۱۵ توسط استاندار وقت، ابلاغ شد.
وی افزود: متعاقب آن، ابلاغ عملیات توافق با مالکان توسط شهردار انجام و حدود ۷۰ درصد مسیر گذر آزادسازی شد که با توجه به مخدوششدن یکپارچگی و انسجام بافت فرهنگی تاریخی شهر اصفهان، بیتوجهی به اثر جهانی میدان امام (ره)، نبود لزوم ایجاد پیادهراه با توجه به فاصله اندک با پیادهراه پیرامون میدان امام (ره)، اثرات تخریب بناها و رهاسازی فضاهای بهوجود آمده بر کیفیت خدمات و زندگی ساکنان و نارضایتی آنها و ورود شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه شماره ۹۲۸۹۷/۳۰۰ مورخ ۱۳۹۹/۷/۱۶ مصوبه کمیسیون ماده ۵ مورخ ۹۴/۳/۲۴ بند ۱۵ تعلیق شد و در کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافتهای واجد ارزش کمیته فنی شماره (۳) مورخ ۰۹/۰۷/۹۸ مطرح شد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در جلسه ۱۰/۰۶/۹۹ پیرو جلسه ۱۶/۰۴/۹۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با هرگونه تخریب و تملک بنا بهمنظور احداث یا امتداد گذر موجود مخالفت و مقرر شد با توجه به لزوم جلب مشارکت مردمی در احیای بافت، مدیریت شهری اهتمامی ویژه به بهبود وضعیت کالبدی موجود داشته باشد و اقداماتی اجرایی از نوع، بهسازی کفسازی و بدنهسازی با قید فوریت توسط شهرداری انجام پذیرد.
مهدویان با بیان اینکه طرحهای مربوطه با محوریت سازمان نوسازی و بهسازی و با مشارکت مشاوران، متخصصان، کارشناسان و مسئولان دستگاههای ذیربط بهعنوان یک فضای خلاق شهری و نه گذر عبوری وسایل نقلیه و با رویکرد گردشگری تهیه شد، گفت: تاکید معاونت شهرسازی در طرح بر ایجاد و احیای فضاهای خلاف شهری و پشتیبان محله و میدان امام (ره) توجه به احیای بناها و فضاهای ارزشمند فرهنگی برای تداوم هویت تاریخی گذر بوده است که ضمن هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی کلیات طرح در ۱۴۰۰/۹/۲۸ به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید و طی بازدیدهای متعدد میدانی با حضور مدیران استانی، دقیقسازی و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۲ آغاز و آماده بهرهبرداری شد.