اجرای ۳۰۰ هزار متر مربع کند و کوب پای درختان و بازپیرایی فضاهای سبز منطقه۱۹
اجرای ۳۰۰ هزار متر مربع کند و کوب پای درختان و بازپیرایی فضاهای سبز منطقه۱۹

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی نایبی افزود: به منظور ساماندهی فضای سبز، عملیات پاکسازی، کندوکوب و کوددهی فضای سبز توسط سبزبانان زحمتکش واحد فضای سبز در حال اجرا و تاکنون ۳۰۰ هزار متر مربع از این عملیات انجام شده است. وی ادامه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی نایبی افزود: به منظور ساماندهی فضای سبز، عملیات پاکسازی، کندوکوب و کوددهی فضای سبز توسط سبزبانان زحمتکش واحد فضای سبز در حال اجرا و تاکنون ۳۰۰ هزار متر مربع از این عملیات انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات کندوکوب همراه با حذف پاجوش و تنه جوش درختان، پخش کود، زیر و رو کردن خاک بستر درختان معابر، بوستان ها و رفیوژهای میانی، تشتک گذاری و حذف علف های هرز، تنظیم بافت خاک، علف کشی، برداشت نخاله و خاک های آلوده و نامناسب، حذف کنده های باقیمانده در معابر و عرصه های فضای سبز نواحی پنجگانه اجرا می شود.

به گفته این مسئول ایجاد فضای سبز مطلوب شهری، زیباسازی منظر شهری، افزایش رشد، تقویت و بهبود رشد گیاهان ودرختان از اهداف عملیات به زراعی است.

معاون شهردار منطقه بیان کرد: در نیمه دوم سال بیش از هزار و ۲۰۰ اصله نهال سرو، زیتون تلخ و زبان گنجشک که مقاوم به کم آبی، خشکسالی و آفات و بیماری ها هستند در معابر غرس شده اند. همچنین شهروندان برای کاشت نهال و ساماندهی فضای سبز محلات می توانند با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس حاصل فرمایند.

وی با اشاره به اجرای ۶۵ درصد عملیات هرس یاد آور شد: در همین راستا ۱۲ هزار اصله توت، ۳۰۰  اصله بید و بیش از ۱۰۰ اصله نارون تا کنون هرس شده اند و این اقدامات تا نیمه فروردین سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/