اجرای همزمان ۳ پروژه فضای سبز در منطقه ۹ اصفهان
اجرای همزمان ۳ پروژه فضای سبز در منطقه ۹ اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر و بحران کم‌آبی و به‌منظور آبیاری منظم درختان و عرصه‌های سبز شهری، با برنامه‌ریزی صحیح، کاشت گونه‌های گیاهی با نیاز آبی کم و تغییر الگوهای سنتی به مدرن در کاهش مصرف آب در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر و بحران کم‌آبی و به‌منظور آبیاری منظم درختان و عرصه‌های سبز شهری، با برنامه‌ریزی صحیح، کاشت گونه‌های گیاهی با نیاز آبی کم و تغییر الگوهای سنتی به مدرن در کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری می‌توان به مدیریت تلفیقی آب دست یافت.

وی افزود: در طرح ساماندهی رفیوژهای خیابانی به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز منطقه و ارتقای کیفیت محیط زیست سه هزار بوته زرشک زینتی، دو هزار بوته گیاه خرزهره، ۳۰۰ اصله درخت نارون و ۱۰۰ اصله درخت سرو نقره‌ای کاشت و واکاری می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به ساماندهی رفیوژهای سطح منطقه، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات واکاری رفیوژهای خیابانی در خیابان‌های سردار شهید حجازی و آیت‌الله اشرفی اصفهانی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال در حال انجام است.

قاضی‌عسگر ادامه داد: همزمان با این پروژه، عملیات اجرای آبیاری تحت فشار با طرح بابلر به‌منظور کاهش هزینه‌های جاری، استفاده بهینه از منابع آبی موجود و افزایش راندمان آبیاری در خیابان سردار شهید حجازی در حال اجرا است.

وی از پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: واحد فضای سبز منطقه در این عملیات با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال توانسته با حذف سیستم آبیاری سنتی (غرقابی) و بهره‌گیری از سیستم‌های مدرن بابلر و قطره‌ای گام مؤثری در راستای بهینه‌سازی مصرف آب بردارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان اظهار کرد: عملیات ترمیم و بهینه‌سازی سیستم آبیاری قطره‌ای به‌عنوان پروژه سوم در راستای نظارت مداوم بر شبکه آبرسانی و رفع نواقص آن در کم‌ترین زمان برای پیشگیری از هدر رفت آب در خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی در دست اقدام است.

قاضی‌عسگر خاطر نشان کرد: توسعه فضای سبز منطقه با استفاده از ظرفیت‌های موجود، بهره‌مندی از روش‌های نوین آبیاری و کاشت گیاهان با نیاز آبی کم در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد.