اجرای تورهای ترکیبی گردشگری ادبی و خوراک همزمان با نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز
اجرای تورهای ترکیبی گردشگری ادبی و خوراک همزمان با نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز
رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس و عضو اجرایی ستاد برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز از اجرای تورهای ترکیبی ادبی همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز خبر داد و گفت: از آنجا که شیراز به دارلعلم معروف است، تور حکمت و فلسفه در محور بافت تاریخی و مدارس کهن همزمان با برگزاری این نمایشگاه تخصصی گردشگری اجرایی خواهد شد.

به گزارش آرمانشهر فارس، رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس و عضو اجرایی ستاد برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس-شیراز از اجرای تورهای ترکیبی ادبی همزمان با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز خبر داد و گفت: از آنجا که شیراز به دارلعلم معروف است، تور حکمت و فلسفه در محور بافت تاریخی و مدارس کهن همزمان با برگزاری این نمایشگاه تخصصی گردشگری اجرایی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس- شیراز و چهاردهمين نمایشگاه ملی صنایع دستی، مسعود منیعاتی بیان کرد: اجرای تورهای گردشگری در مسیرهای کمتر شناخته‌ شده با محوریت فرهنگ، آداب و رسوم، گردشگری ادبی و گردشگری خوراک و تاریخ شهر شیراز و استان فارس و همچنین بسته‌های سفر شیرازگردی طراحی شده که به فعالان گردشگری شهر شیراز و میهمانان نمایشگاه، خدمات ویژه‌ای ارائه خواهد شد.
عضو ستاد اجرایی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز اعلام کرد: در نمایشگاه، بحث گردشگری دفاع مقدس نیز همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی در قالب بازدید از موزه دفاع مقدس و ظرفیت‌های گردشگری مقاومت برنامه ریزی شده است.
رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس اضافه کرد: تور ترکیبی گردشگری ادبی با محوریت مشاهیر مدفون در محور حافظیه(شخصیت‌های مدفون در خاک مصلی) نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

منیعاتی خاطرنشان کرد: تور محور گردشگری مبتنی بر آداب و رسوم مردم، حرم شاهچراغ(ع) و باورهایی که مردم نسبت به حرم‌های مطهر به ویژه
مسجد جامع عتیق به عنوان کهن ترین مسجد شیراز دارند، نیز از دیگر برنامه‌های تعریف شده، است.
وی عنوان کرد: از آنجا که شیراز به دارلعلم معروف است، تور حکمت و فلسفه در محور بافت تاریخی و مدارس کهن اجرایی خواهد شد.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس ادامه داد: همچنین برنامه تور محور زند تا قاجار ویژه میهمانان نمایشگاه تعریف شده که از مجموعه وکیل آغاز و تا مسجد نصیرالملک و محور نارنجستان ادامه خواهد داشت.

منیعاتی یادآور شد: گردشگری خوراک‌‌های تاریخی شیراز در هفت قرن اخیر در بعد شناخت اسامی این خوراک ها شامل بورک، زوناج ، حسرت الملوک،کدوباو…. و در زمینه احیای این خوراک‌ها دنبال خواهد شد.
وی در خاتمه تصریح کرد: نگاهمان ارائه برنامه‌های متفاوت در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس-شیراز نسبت به نمایشگاه‌های سابق است.

انتهای پیام

  • نویسنده : مریم شمالیان