اثربخشی پویش «خط عابر، خط زندگی» مطلوب بوده است
اثربخشی پویش «خط عابر، خط زندگی» مطلوب بوده است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان فرهمندی امروز_ سه‌شنبه دوم اسفند_ در بازدید از پویش‌ها «خط عابر، خط زندگی» با اشاره به اینکه تصادف‌های ناشی از ترافیک یکی از مسائل مهم و آزاردهنده برای کلان‌شهرهای کشور از جمله مشهد به شمار می‌رود، اظهار کرد: سالانه آسیب‌های جدی و زیادی به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان فرهمندی امروز_ سه‌شنبه دوم اسفند_ در بازدید از پویش‌ها «خط عابر، خط زندگی» با اشاره به اینکه تصادف‌های ناشی از ترافیک یکی از مسائل مهم و آزاردهنده برای کلان‌شهرهای کشور از جمله مشهد به شمار می‌رود، اظهار کرد: سالانه آسیب‌های جدی و زیادی به علت تصادف‌ها به افراد جامعه وارد می‌شود که یکی از اصلی‌ترین علل بی‌نظمی‌های ترافیکی و آسیب‌ها و تصادفات، مربوط به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است.

وی افزود: عبور از نقاط غیرایمن و تجاوز به محدوده‌های عابرپیاده توسط خودروها از جمله موضوعاتی است که باعث می‌شود، آسیب جدی برای مردم به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید این نظم قراردادی را در کنش‌های حمل‌ونقلی مردم تقویت کنیم، پویش‌هایی مانند «خط عابر، خط زندگی» و آموزش‌هایی در زمان‌های کوتاه، جهت یادآوری و تذکر به عابران پیاده و رانندگان است که اثربخشی خوب و مطلوبی دارد.

وی افزود: با اجرای این قبیل پویش‌ها با هزینه کم و در زمانی کوتاه، بازآموزی و تذکر و یادآوری قوانین و ضوابط را داریم و باعث ارتقای نظم تردد شهری می‌شود.

فرهمندی خاطرنشان کرد: در بودجه سنواتی، فرهنگ ترافیک و آموزش شهروندی به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک موضوعی است که مدنظر قرار گرفته است و برنامه‌های متعددی را برای سال ۱۴۰۲ با محوریت فرهنگسرای ترافیک، بوستان ترافیک و سازمان فرهنگی و اجتماعی تعریف کرده است.