آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی یک نیاز اساسی برای شهروندان محسوب می‌شود
آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی یک نیاز اساسی برای شهروندان محسوب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: با پیدایش سبک زندگی آپارتمان نشینی، ضرورت آموزش فرهنگ نیز به عنوان یک نیاز اساسی برای شهروندان محسوب شد که همواره رسانه های گوناگون در جهت ترویج این فرهنگ تلاش […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: با پیدایش سبک زندگی آپارتمان نشینی، ضرورت آموزش فرهنگ نیز به عنوان یک نیاز اساسی برای شهروندان محسوب شد که همواره رسانه های گوناگون در جهت ترویج این فرهنگ تلاش کرده اند.

وی افزود: برای عملی شدن تغییر رفتار شهروندی می توانیم در زمینه های محیط زیست، همسایگی و حقوق متقابل شهروندی، تغییراتی را با روش های آموزشی اعمال کنیم تا شاهد بهبود وضعیت کنونی باشیم.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: به منظور ارتقای رفتارهای شهروندی متناسب با سبک زندگی در  شهر تهران، پویش های ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی می بایست در سطح محلات اجرا شود که در این مسیر سراهای محله، مساجد و معتمدان ساکن محله از جمله ظرفیت هایی هستند که می توانند در زمینه آموزش فرهنگ آپارتمان‌نشینی یاریگر مدیریت شهری باشند.
مرتضوی بیان کرد: تشکیل گروه‌های کوچک محلی و اجرای خرد اجتماع‌محور پویش در محله ها در راستای تحقق اهداف طرح به منظور آشنا کردن شهروندان با قوانین شهری و فرهنگ سازی اهمیت زیادی دارد.

در ادامه این نشست آرش پژمان معاون اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مردم تهران در آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی سکونت دارند بر اهمیت بحث آموزش تاکید کرد و به محورهای اصلی اجرای طرح در شهر تهران پرداخت.

وی تاکید کرد: نظر به سابقه تعیین سیاست‌های اجتماعی در شهر تهران و با توجه به مغفول ماندن آپارتمان به عنوان یکی از مهم‌ترین میدان های حاضر و فعال در محیط شهری، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در نظر دارد این بار با رویکرد متمرکز و با همکاری نهادها و واحدهای مربوطه در حوزه شهری تغییر رفتار شهروندی و پایدارسازی، مجموعه شیوه های زیست ایمن و موثر را به اجرا بگذارد.

انتهای پیام/