آغاز عملیات بهبود کیفی درختان منطقه ۹ اصفهان با ۴ میلیارد ریال اعتبار
آغاز عملیات بهبود کیفی درختان منطقه ۹ اصفهان با ۴ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایجاد فضای سبز، درخت و درختچه به نوعی نقش فیلتر کننده هوا را بر عهده دارد که با مکانیزم خود از قبیل جابه‌جایی گرد و غبار، جذب دی اکسید کربن و در مقابل، آزادسازی اکسیژن، هوای تصفیه شده و سالم‌تری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایجاد فضای سبز، درخت و درختچه به نوعی نقش فیلتر کننده هوا را بر عهده دارد که با مکانیزم خود از قبیل جابه‌جایی گرد و غبار، جذب دی اکسید کربن و در مقابل، آزادسازی اکسیژن، هوای تصفیه شده و سالم‌تری را در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی افزود: واحد فضای سبز منطقه ۹ شهرداری اصفهان به‌منظور ارتقای کیفی بستر کاشت، تغذیه و بهبود رشد کیفی درختان، افزایش راندمان آبیاری و مقاومت درختان در برابر خشکسالی، آفات و بیماری‌ها با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز اقدام به حفر چالکود در اطراف درختان کهنسال کرده است.

آغاز عملیات بهبود کیفی درختان منطقه ۹ اصفهان با  ۴ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این پروژه با حفر، تعویض خاک غیر حاصلخیز و رفع موانع رشد گیاه در این حفره‌ها، چاله‌های ایجاد شده با بستر غنی شده تعویض می‌شود.

قاضی‌عسگر ادامه داد: این بستر شامل مخلوطی از خاک حاصلخیز، کود دامی و خاک برگ کاملاً پوسیده و انواع کودهای شیمیایی مانند فسفره و پتاسه است و انواع میکرو المان‌ها و کودهای گوگردی جایگزین می‌شود.

وی با اعلام اینکه درخت مهم‌ترین عامل توسعه پایدار محیط زیست به شمار می‌رود، گفت: این عملیات با اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در اطراف هزار اصله درخت کهنسال سطح منطقه در حال انجام است.

آغاز عملیات بهبود کیفی درختان منطقه ۹ اصفهان با  ۴ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با تلاش واحد فضای سبز منطقه با توجه به محدودیت حفر چالکود در سطح چمن اطراف درختان، ایجاد حفره‌های تغذیه‌ای با بهره‌گیری از دستگاه دریل هول با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون در دست اقدام است.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: در این عملیات با استفاده از دستگاه دریل هول، حفر سوراخ‌های تغذیه‌ای با رعایت فاصله از تنه درختان مسن تاکنون در بوستان‌های مهر، فرشتگان، فردوس و بهاران انجام شده است.