کاشت ۵۳۹ اصله نهال مثمر در پارک شهر منطقه ۱۲
کاشت ۵۳۹ اصله نهال مثمر در پارک شهر منطقه ۱۲

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،این مراسم با حضور احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، وحیدرضاانارکی شهردار منطقه ۱۲، خانواده معظم شهدا،جمعی از شهرداران مدارس منطقه و جمعی از معاونان و مدیران برگزار شد. وحیدرضا انارکی محمدی در حاشیه این مراسم خاطر نشان کرد : […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،این مراسم با حضور احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، وحیدرضاانارکی شهردار منطقه ۱۲، خانواده معظم شهدا،جمعی از شهرداران مدارس منطقه و جمعی از معاونان و مدیران برگزار شد.

وحیدرضا انارکی محمدی در حاشیه این مراسم خاطر نشان کرد : در درجه نخست اهمیت بحث درختکاری به عنوان ریه شهر و عامل اساسی در پاکسازی هوای شهر است و به ویژه این موضوع در منطقه ۱۲ که یک منطقه تجاری به حساب می‌آید اهمیت بسیار بیشتری دارد و باید به عنوان یک سنت به حساب آید.

شهردار منطقه ۱۲ تاکید کرد: کاشت تنها یک قدم از پروسه درخت شدن است و مهمتر از آن داشت درخت است که این روزها نادیده گرفته می شود و مدیریت شهری با انتخاب خاک، گونه و آبیاری متناسب، همراه با مشارکت شهروندان در حفظ درختان، در این امر سهیم است.

احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت : ترویج فرهنگ درختکاری و تلفیق آن نسبت به شهدایی که با اهدای جان خود موجبات رشد و احیای نبض حیات مردم سرزمین خود شدند، مهمترین رویکرد اجرای این اقدام است.

در این مراسم، نهال های گردو،خرمالو، سیب ،گلابی ،زیتون ،انجیر، آلبالو، گیلاس، به ،گوجه سبز،بادام و سرو شیرازی که جدای از بحث زیست محیطی می‌توانند ارزش غذایی داشته باشد، غرس شد.

همزمان با آیین درختکاری و با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲، ضمن برپایی استیج، برنامه های فرهنگی و اجتماعی متناسب با این مراسم و ترویج فرهنگ درختکاری برگزار شد .

توزیع ۳۰۰۰ اصله نهال رایگان همزمان با روز درختکاری

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۲ نیز گفت: برای افزایش مشارکت شهروندان در رشد و توسعه فضای سبز در آستانه کاشت بهاری و روز درختکاری، ۳۰۰۰ نهال رایگان در پارک شهر توزیع شد.

فرزاد هنرور با اشاره به اینکه نهال هایی که توزیع شد از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه است، گفت:کارشناسان فضای سبز توضیحات لازم در خصوص کاشت ونگهداشت آن ها را به متقاضیان دریافت نهال، ارائه کردند.

انتهای پیام/