کاشت و آبیاری 500 اصله درخت در بیضاء با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان
کاشت و آبیاری 500 اصله درخت در بیضاء با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان
اداره حفاظت محیط زیست بیضا با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با کاشت و آبیاری 500 اصله درخت هفته منابع طبیعی را گرامی داشت.

به گزارش آرمانشهر فارس،  اداره حفاظت محیط زیست بیضا با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با کاشت و آبیاری 500 اصله درخت هفته منابع طبیعی را گرامی داشت. به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، این مراسم با حضور حاج آقا درویشی امام جمعه بیضاء، فرماندار این شهرستان و اعضای شورای اداری شهرستان ترتیب یافت، در مراسم درختکاری به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در شهرک صنعتی ملوسجان کارخانه نوین آبان، مسوولان محیط زیست در کاشت و آبیاری ۵۰۰ اصله درخت مشارکت داشتند.

فرماندار بیضاء در حاشیه این مراسم با برشمردن مزایا و امتیازات ترویج آموزه های حفظ محیط زیست بیان داشت: كاهش گونه های جانوری در دهه های اخیر واقعیتی تلخ به شمار می رود كه طبیعت ما بدان دچار شده است، با ترویج درختکاری و احترام به محیط زیست می بایست در جهت فرهنگ سازی و حفظ این مواهب الهی بکوشیم.

حجت الاسلام درویشی امام جمعه بیضاء نیز، درختکاری را سنتی پسندیده دانست که در آموزه های دینی ما به آن تاکید شده است و افزود: هر سال در مراسمی رهبر معظم انقلاب و مسوولان عالی رتبه درختکاری می کنند، ما نیز باید به پیروی از بزرگان نظام اسلامی برای ترویج این سنت دینی و اجتماعی کوشا باشیم.

امام جمعه این شهرستان با تاکید بر حفظ، حراست و سیانت از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست با ذکر احدایث و روایاتی بر اهیت کاشت درخت فرمود: پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی«ص» بارها و بارها بر کاشت درخت تاکید داشتند و مردم را برانجام این کار تشویق می کردند.

او افزود: تمام موجودات زنده به ویژه ما انسان ها جهت حیات و نفس کشیدن نیاز به هوای پاک و اکسیژن داریم بنابراین همه ما وظیفه داریم علاوه بر حفظ ، حراست و سیانت از عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست به کاشت درخت نیز دقت و توجه لازم را داشته سعید دهقانی مسوول نمایندگی محیط زیست در شهرستان بیضاء نیز با مشارکت در این امر پسندیده، حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز را اقدامی در جهت پاسداری از انفال الهی و انتقال این امانت به نسل های آینده دانست.

  • نویسنده : مریم شمالیان