چگونه شب یلدای ایمن داشته باشیم؟
چگونه شب یلدای ایمن داشته باشیم؟

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سرآتشیار امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کرسی برقی وسیله‌ای محصور برای استفاده به‌عنوان گرمایش محیط است که آن زیر مواد قابل اشتعال با ظرفیت حریق و روی آن لحاف و پتو قرار داده می‌شود که ممکن است پس از افزایش حرارت دچار آتش‌سوزی شود. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سرآتشیار امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کرسی برقی وسیله‌ای محصور برای استفاده به‌عنوان گرمایش محیط است که آن زیر مواد قابل اشتعال با ظرفیت حریق و روی آن لحاف و پتو قرار داده می‌شود که ممکن است پس از افزایش حرارت دچار آتش‌سوزی شود.

وی افزود: به شهروندان توصیه می‌شود از کرسی‌های برقی استاندارد و ترجیحاً از نوع اتوماتیک استفاده کنند و کرسی روی چهارپایه‌ای با ابعاد مناسب نصب و تثبیت شود، همچنین فاصله ایمنی لازم با لوازم قابل اشتعال اطراف رعایت شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان باید نسبت به تعمیرات و نگهداری کرسی‌ها دقت نظر داشته باشید و از ابتکارات خودسرانه و دست کاری و تعمیرات خودسرانه خودداری کنند؛ به‌عنوان مثال از باز کردن حفاظ توری روی المنت خودداری کنند، همچنین تعمیرات آن را به افراد متخصص امر بسپارند.

باقری ادامه داد: نسبت به کنترل و بازدید از اتصالات برقی کرسی‌ها قبل از بهره‌برداری باید دقت شود و در صورتی که اتصالات برقی، کابل‌ها و روکش آن‌ها معیوب است، حتماً توسط متخصصان مجرب و اهل فن رفع عیب شود.

وی با بیان اینکه عبور دادن سیم برق کرسی از زیر تشک و لحاف غیراصولی است و احتمال بروز آتش‌سوزی را به همراه دارد، گفت: برای تأمین برق اینگونه وسایل باید از یک پریز مستقل بهره‌گیری شود. زیرا استفاده از سه‌راهی و مانند آن‌ها غیراصولی و ناایمن است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهروندان هنگام خروج از منزل باید این تجهیزات را از مدار برق خارج کنند، گفت: در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی باید جریان برق از کنتور قطع شود و افراد از محیط خارج شوند، همچنین مراتب را به دقت با اعلام آدرس و شرح حریق با شماره تلفن ۱۲۵ به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.

باقری خاطرنشان کرد: اکیپ‌های عملیاتی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در همه ایام به صورت ۲۴ ساعته یاری‌رسان شهروندان هستند.