پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده منطقه ۸ تبریز
پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده منطقه ۸ تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۸ تبریز از پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده این منطقه خبر داد. به گزارش شهریار، رضا جانفشان نوبری در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال آینده برگزار شد، اظهار کرد: بودجه امسال منطقه بالغ بر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۸ تبریز از پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده این منطقه خبر داد.

به گزارش شهریار، رضا جانفشان نوبری در یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال آینده برگزار شد، اظهار کرد: بودجه امسال منطقه بالغ بر ۲۴۵ میلیارد تومان  بود که از این مبلغ  ۱۰۵ میلیارد تومان  مربوط به هزینه های جاری و ۱۳۵ میلیارد تومان در پروژه های عمرانی هزینه شده است.

وی با بیان بودجه سال ۱۴۰۲ منطقه ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده، تصریح کرد: از این رقم ۱۵۸ میلیارد تومان در بخش جاری و ۴۴۲ میلیارد تومان به  اجرای پزوژه های عمرانی پیش بینی شده  است.

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۱۵ پروژه  عمرانی در حال اجرا است، ابراز کرد: باتوجه به هویت تاریخی و فرهنگی  منطقه مهم‌ترین پروژه‌ها مربوط به احداث پیاده راه و سنگفرش است.
 وی افزود:  مسیرگشایی ۱۸ متری شهید علیپور و سنگ فرش شدن آن در سال جاری اجرا شده و طبق زمان‌بندی پیش بینی شده به بهره برداری می‌رسد.

جانفشان نوبری با بیان اینکه تملک خانه باقرخان با صرف هزینه ۵۰ درصدی بین شهرداری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی استان رو به اتمام است، گفت: برای تملک و مسیرگشایی این منطقه در سال آینده ۴۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.

رضا جانفشان نوبری با اشاره به اینکه ۲۳ پروژه‌ عمرانی در سال آینده در این منطقه تعریف شده، تصریح کرد:  در بودجه سال ۱۴۰۲ برای  مرمت عمارت تاریخی میدان ساعت ۱۰ میلیارد تومان و احداث المان تاریخی بازار ۱۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.

شهردار منطقه ۸ در توضیح برنامه بودجه سال آینده سطح حوزه ادامه داد: برای ارائه خدمات محله‌ای ۴۱ میلیارد تومان و برای مسقف سازی محدوده بارانداز  ۱۵ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته و همچنین برای احداث دو پارک جدید در محل آتش نشانی مرکز و خانه باقرخان جمعا ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده‌است.

وی با اشاره به اینکه سال آینده ۴۱ میلیارد تومان بودجه برای نواحی ۱ و ۲  تخصیص یافته است، خاطر نشان کرد: برای احداث شهربازی مسقف  کودکان یک میلیارد تومان و  مناسب سازی فضای شهری معلولان سه میلیارد تومان در سال آتی بودجه تخصیص یافته است.

وی در تشریح کم و کیف بودجه سال آینده یادآور شد: برای خرید تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی ۱۰ میلیارد تومان، احداث و تعریض پیاده‌راه مصوب خیابان جمهوری ۴۰ میلیارد تومان و زیرسازی و اجرای آسفالت اساسی ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.