پیشرفت ۹۰ درصدی تملک فاز اول و سوم مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب
پیشرفت ۹۰ درصدی تملک فاز اول و سوم مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۱۰ تبریز در برنامه زنده تلویزیونی تبریزیم از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات تملک فاز اول و سوم مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب خبر داد. به گزارش شهریار، موسی زارعی در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم، از تسریع روند اجرایی و تملک املاک واقع در فاز اول و سوم پروژه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۱۰ تبریز در برنامه زنده تلویزیونی تبریزیم از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات تملک فاز اول و سوم مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب خبر داد.

به گزارش شهریار، موسی زارعی در گفتگو با برنامه تلویزیونی تبریزیم، از تسریع روند اجرایی و تملک املاک واقع در فاز اول و سوم پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت پروژه‌های مسیرگشایی در کاهش محرومیت محلات کم‌برخوردار، تملک و خاکبرداری املاک مسیر ۴۵ متری انقلاب با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی با شتاب در حال اجراست.

زارعی تصریح کرد: با حمایت ویژه شهردار تبریز تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری عملیات عمرانی پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب و طرح نجات تبریز آغاز شود. 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر اصولی در سطح منطقه طی شش ماه اخیر ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است تصریح کرد: روند ساخت تعداد معدودی از احداثی‌هایی که بدون مجوز در سطح حوزه اجرا شده با تلاش عوامل خدمات شهری منطقه متوقف و راهنمایی‌های لازم جهت اقدامات بعدی از مسیر قانونی و اخذ مجوزهای لازم، ارائه شده است و در صورت عدم تمکین مالک، شهرداری منطقه ۱۰ با حکم قضایی نسبت به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام می کند.

زارعی با اشاره به اینکه توجه به سلامت شهروندان و بهداشت شهری از وظایف مهم شهرداری محسوب می‌شود اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۰ در کنار متولیان امر سلامت برنامه سلامت محور شهروندی را در حوزه های غربالگری سلامت، خدمات مشاوره روانشناسی و… را در فرهنگسراها و خانه سلامت این منطقه انجام می دهد.

وی در ادامه توضیحات خود با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط شهرداری منطقه ۱۰ تبریز در پروژه مقبره‌الشعرا بیان کرد: در راستای حفظ و پاسداری از فرهنگ و هنر کهن شهر تبریز  صفه شمالی این مجموعه سال گذشته با ۸هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۲۵ میلیارد تومان هزینه، به بهره برداری رسید و هم اکنون صحن جنوبی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره الشعرا نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی  و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد  تومان در حال اجراست که با بهره برداری از صفه جنوبی و همچنین پارک و سنگفرش محوطه، شاهد استقبال گردشگران از این مجموعه تاریخی فرهنگی خواهیم بود.

زارعی در پایان در خصوص اقدامات منطقه ۱۰ برای بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن بهار علم و دانش جهت ارائه خدمات به مراکز آموزشی و معابر مشرف به این مراکز، ایجاد فضایی آرام، روان و زیبا برای دانش آموزان، آسفالت‌ریزی مسیرهای منتهی به مدارس و همچنین آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری محوطه مدارس، رنگ‌آمیزی و شستشوی باکس‌های نزدیک مدارس، لایروبی و شستشوی آب‌روها و معابر ، حذف موانع فیزیکی و نیز نازیبائی های بصری، شستشو و رفت و روب اساسی محوطه مراکز تحصیلی سطح حوزه، رنگ آمیزی جداول داخل و خارج محوطه‌های آموزشی، از جمله اقداماتی است که توسط این منطقه به مناسبت بازگشایی مدارس انجام یافت.