هیئت‌های اندیشه‌ورز، مطالبه‌گر محلی می‌شوند
هیئت‌های اندیشه‌ورز، مطالبه‌گر محلی می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی امروز _چهارشنبه دهم آبان‌ماه_ در سلسله میزگردهای تخصصی بازآفرینی شهری با موضوع حلقه‌های اندیشه‌ورز اظهار کرد: با بیان حلقه‌های اندیشه‌ورز اولین موردی که به ذهن عموم افراد می‌رسد حضور نخبگان است، اما بسیاری از مسائل تنها به دست این افراد حل نمی‌شود. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی ایزدخواستی امروز _چهارشنبه دهم آبان‌ماه_ در سلسله میزگردهای تخصصی بازآفرینی شهری با موضوع حلقه‌های اندیشه‌ورز اظهار کرد: با بیان حلقه‌های اندیشه‌ورز اولین موردی که به ذهن عموم افراد می‌رسد حضور نخبگان است، اما بسیاری از مسائل تنها به دست این افراد حل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار دسته از افراد نظام اندیشه‌ورز را تشکیل می‌دهند، افزود: اولین گروه صاحب‌نظران محلی و افرادی هستند که سابقه زیستن در آن محله را دارند و کنشگران فعال محله به حساب می‌آیند، تجربه زیست این افراد موجب دانش تجربی می‌شود و می‌توانند با پختگی صحبت کنند، درواقع آن‌ها پل ارتباطی میان مردم و حکمرانی هستند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با بیان اینکه ایراد این گروه این است که با ادبیات حکم‌رانان آشنا نیستند و شناختی نسبت به آن‌ها ندارند، گفت: در صورت تشکیل حلقه اندیشه‌ورز آن‌ها نیز با تنگناها آشنا و متوجه می‌شوند که مدیریت شهری با چه مسائلی روبه‌رو است، این گروه شایسته‌ترین گروه است و ارتباط با آن‌ها باید مستمر و پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه دومین گروه کارکنان محلی است، ادامه داد: این گروه شامل افرادی می‌شود که محل اشتغال آن‌ها در محله مربوطه است، همانند کارکنان یک مدرسه، این افراد تجربه زیست تمام وقت در محله را ندارند، اما پل ارتباطی خوبی میان مردم و حکمرانی برقرار می‌کنند، همچنین تنگناهای ارتباط با حکمرانی را می‌شناسند.

ایزدخواستی با اشاره به اینکه دسته دیگر شامل افراد تحصیل کرده‌ای است که در محله سکونت ندارند، اما به دو گروه دیگر تزریق می‌شود تا از دانش آن‌ها استفاده شود، گفت: این افراد علی‌رغم اینکه دانش دارند، تجربه کافی را ندارند، به همین منظور توسط سازمان نوسازی برای ۱۰۰ نفر از این افراد دوره‌های آموزشی برگزار شد، این افراد پل ارتباطی هرچند کوتاه مدت، اما با ضریب نفوذ بالا هستند.

وی با بیان اینکه دسته چهارم از نخبگان و نظریه‌پردازان، تشکیل می‌شود، تصریح کرد: باید احصای نیازهای محلی انجام شود و در اختیار این افراد قرار گیرد تا آن‌ها پیگیر حل مسائل شوند؛ با این تکمیل‌بندی به یک هیئت اندیشه‌ورز می‌رسیم که اگر به‌صورت پایدار مورد حمایت قرار گیرند پس از مدتی تبدیل به مطالبه‌گر محلی می‌شوند.