هدفگذاری تحقق مدیریت هوشمند ترافیک تبریز برای سال آینده
هدفگذاری تحقق مدیریت هوشمند ترافیک تبریز برای سال آینده

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز گفت: در سال آینده چهار پروژه بزرگ در مجموعه شهرداری تبریز در راستای مدیریت هوشمند شهر تبریز به بهره برداری می رسند. به گزارش شهریار، محبوب عبدالله پور با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه های شهردار تبریز و دوره […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری تبریز گفت: در سال آینده چهار پروژه بزرگ در مجموعه شهرداری تبریز در راستای مدیریت هوشمند شهر تبریز به بهره برداری می رسند.

به گزارش شهریار، محبوب عبدالله پور با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه های شهردار تبریز و دوره ششم شورای اسلامی کلانشهر تبریز، مدیریت هوشمند ترافیک شهر تبریز بوده است که این برنامه شامل چهار پروژه و در برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی و بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی افزود: بنا به دستور شهردار کلانشهر تبریز، اجرای این چهار پروژه به سازمان های عمران، ترافیک، فناوری و شرکت عمران توسعه واگذار شد.ساختمان مدیریت بحران و مرکز کنترل هوشمند ترافیک توسط شرکت عمران و توسعه آذربایجان شروع به کار کرده است که بعد از مکان یابی و مطالعات، تجهیز کارگاه اکنون سقف سوم این پروژه در حال اجرا است و حدود ۵۰ درصد از اسکلت بتنی آن اجرا شده است.

عبدالله پور اظهار کرد: پروژه فیبر نوری به طول ۳۰۰ کیلومتر توسط سازمان فناوری مطالعه و شروع و تاکنون حدود ۶۰ کیلومتر اجرا شده است.

وی ادامه داد: تهیه و نصب و راه اندازی ۸۰۰ دستگاه دوربین و راه اندازی سامانه های هوشمند نیز بر عهده سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل ونقل بوده است که بعد از مکان یابی دوربین ها و مطالعات تکمیلی عملیات اجرایی آن شروع گردید و تجهیز مسیرهای BRT  و بزرگراه پاسداران به دوربین های پلاک خوان در راستای این برنامه بوده است. طبق برنامه زمانبندی، تاریخ بهره برداری از پروژه سوم خرداد ماه سال آینده پیش بینی شده است که هر ۴ پروژه با هماهنگی هم به موازات هم اجرا و در تاریخ ذکر شده به بهره برداری خواهند رسید.

عبدالله پور درخصوص اهداف پروژه گفت: افزایش رضایت شهروندان و ذی نفعان از حمل ونقل شهری، افزایش ظریب ایمنی سفرهای درونشهری اطلاع رسانی به مسافران و رانندگان، مدیران شهری و اجرایی، بهبود عملکرد چراغ های تقاطع ها و زمانبندی هوشمند آنها، کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، کاهش الودگی های ناشی از تردد خودروها، ثبت تخلف خودروها، کاهش میانگین زمان سفرهای درونشهری، ارتقاء مدیریت حمل ونقل در حوزه های مختلف، ایجاد سیستم مدیریت یکپارچه ترافیک، استفاده بهینه از معابر شهری، کنترل حمل و نقل بار، کنترل مسیرهای اتوبوس و تاکسی، رفع گره های ترافیکی در حداقل زمان، آمارگیری خودروها برای مطالعات جامع و برنامه ریزی شهری و همچنین مدیریت اخذ الکترونیکی عوارض هزینه پارکینگ و… از مواردی است که با اجرای این پروژه ها به آن دست خواهیم یافت.