نقدینگی پایانه شرق تأمین شد/ ثبت تمام قراردادهای سازمان پایانه‌ها در سامانه شفافیت
نقدینگی پایانه شرق تأمین شد/ ثبت تمام قراردادهای سازمان پایانه‌ها در سامانه شفافیت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و سومین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران برای سالهای  ۱۴۰۰ و  ۱۴۰۱ با بیان اینکه بر اساس قوانین و مصوبات شورا، شهرداری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و سومین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران برای سالهای  ۱۴۰۰ و  ۱۴۰۱ با بیان اینکه بر اساس قوانین و مصوبات شورا، شهرداری بدون مجوز شورا اجازه بازگشایی حساب ندارد، اظهار کرد: حسابی در بانک شهر باز کرده و باعث مغایرت ۲۴۰ میلیارد ریالی در حساب های این سازمان شده که خلاف قانون و مقررات است که البته دلایل آن مطرح و اعلام شد که امکان بازگشایی حساب به نام سازمان وجود نداشته است.

مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه نباید به سادگی از این اقدام بگذریم، یادآور شد: چرا یک حساب خارج از ضوابط باز شده و منتج به ایجاد مغایرت می شود؟ بنده پیش از این نیز اعلام کرده ام و چه برخی خوششان بیاید چه خیر؛ دخالت برخی افراد در سازمان ها بالاست و یکی از این سازمان ها سازمان پایانه هاست.

وی با بیان اینکه بحث ما شفافیت است، اظهار کرد: چه اتفاقی در سازمان پایانه ها می افتد که قراردادها در سامانه شفافیت ثبت نمی شود؟ وقتی به موضوع مبارزه با فساد می پردازیم، یکی از اصول شفافیت است و از شهرداری تهران می خواهیم از شفافیت نترسند و نگران آن نباشد و مطابق قانون قراردادها را اطلاع رسانی کنند. مردم تهران ناظر بر اعمال ما هستند و ما باید قاضی عملکرد خود را مردم بدانیم.

علی اصغر قائمی با تأکید بر اینکه ۹ ماه به سازمان پایانه ها فرصت داده شد که پایانه شرق را افتتاح کند، گفت: دوستان با اطمینان خاطر گفتند که ۹ ماهه طرح به نتیجه می رسد اما در بازدیدها چنین چیزی را ندیدیم. یک ماه از این فرصت باقی مانده و هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا ضمن قرائت تکالیف سازمان، تأکید کرد: سازمان موظف به رعایت بندهای اساسنامه است و وضعیت مالیاتی را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: سازمان مکلف به پیگیری حساب های بانکی از طریق مراجع قضایی است و باید گزارش ارقام مسدودی را به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارائه دهد. 

صادقی با بیان اینکه سازمان باید گزارش جامعی از پیگیری ها برای پایانه های شرق قدیم و جدید و غرب را ارائه دهد، تأکید کرد: سازمان باید نسبت به ایجاد واحد حسابرداری داخلی اقدام کند.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا با بیان اینکه گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۰ این سازمان مطلوب و سال ۱۴۰۱ مشروط است، یادآور شد: متأسفانه شاهد پسرفت در این زمینه بودیم. خواهش من این است که یکی از بندهایی که اضافه می شود، شناسایی متخلفان و معرفی آنها به مراجع قضایی باشد؛ چراکه در غیر این صورت بنده به گزارش حسابرسی رأی نخواهم داد.

پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با بیان اینکه کارگاه پایانه شرق فعال است و با سرعت پیش می رود، گفت: با شرکت شهروند، مشکلات را حل کرده ایم و نقدینگی تأمین شده است.

وی در خصوص حساب بازگشایی شده در بانک شهر، اظهار کرد: حساب جدیدی باز نشده و با توجه به اخطاریه ها در رابطه با مسدود شدن حساب بانک، حسابی برای جلوگیری از قفل شدن مبادلات سازمان پیش بینی شده که مورد نقد حسابرس قرار گرفته است. این حساب واسط در شهرداری پیش از این نیز در نظر گرفته شده بود. حسابی با امضای بنده به عنوان مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره باز نشده است.

علیمردانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ در نامه نگاری با خزانه، مسائل کاملاً برطرف شده و در حال حاضر هیچ حساب واسطی وجود ندارد، تأکید کرد: حساب سازمان در حال حاضر متمرکز است و تمام حساب های واسط بسته شده و هیچ حساب واسطی در حال حاضر نداریم.

وی همچنین تصریح کرد: تمام قراردادهای سازمان در یک سال اخیر در سامانه شفافیت ثبت شده و اعضا می توانند آن را مشاهده کنند و اشکالی که وجود دارد این است که متن به طور کامل قید نشده و می توانم شخصاً متن قراردادها را ثبت کنم. به جز قرارداد هنگفت پایانه شرق جدید قراردادهای دیگر به صورت مزایده ای است و در سامانه شفافیت به ثبت رسیده است.

علیمردانی با اشاره به اقدام سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، یادآور شد: ما در زمینه پولشویی نماینده خود را به شهرداری معرفی کرده ایم.

گفتنی است گزارش حسابرسی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

انتهای پیام/