مدیریت شهری قم دغدغه مسائل فرهنگی دارد / بودجه ۱۵۰ میلیارد ریالی کمک به مساجد
مدیریت شهری قم دغدغه مسائل فرهنگی دارد / بودجه ۱۵۰ میلیارد ریالی کمک به مساجد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد امروز – یکشنبه سوم دی – در جلسه هم‌اندیشی و نشست ائمه جماعات مساجد منتخب استان با سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شهرداری قم اظهار داشت: از سال ۹۴ به دنبال تدوین سند […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد امروز – یکشنبه سوم دی – در جلسه هم‌اندیشی و نشست ائمه جماعات مساجد منتخب استان با سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شهرداری قم اظهار داشت: از سال ۹۴ به دنبال تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله شهر قم و اجرای آن از سال ۹۵، مسائل فرهنگی همواره دغدغه مدیریت شهری قم بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از نکات جهان شهر دینی شدن طبق سند چشم‌انداز قم، توجه به فضای دینی حاکم بر شهر است، ابراز کرد: رویکرد محله محوری و مسجد محوری هدفی بود که در سال‌های گذشته تلاش شد با استفاده از ظرفیت آن‌ها به سمت شهر جهان شهر دینی شدن حرکت کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: از سال ۹۵ بودجه ویژه‌ای برای کمک بر مساجد و مراکز فرهنگی شهر پیش‌بینی شد که هر ساله این رقم افزایش داشته است و در سال جاری نیز ۱۵۰ میلیارد ریال برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه مراکز ورزشی شهرداری قم برای استفاده نمازگزاران و اهالی محلات با تخفیف ۴۰ درصدی در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: مشارکت در برگزاری اردوهای نیم‌بها و گردشگری فرهنگی مانند راهیان نور شهری، روایت انقلاب و قم گردی نیز برای مساجد در نظر گرفته و اجرایی شده است.

وی یکی از اقدامات برای توسعه مساجد را راه‌اندازی ایستگاه‌های نشاط در فضاهای بلا استفاده مساجد دانست و افزود: پنج دوره مسابقات محله‌ای فرزندان انقلاب برگزار شده که ششمین دوره این مسابقات به‌زودی اجرایی می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم شعار محله قرآنی را رویکرد سازمان برشمرد و گفت: در راستای هویت بخشی تاریخی نیز با محوریت مساجد اقداماتی در اطراف مسجد جامع، پیرامون باغ پنبه و اطراف مسجد چهار مردان در دست اجرا است.