قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن مترو نهایی شده است/ ۲هزار اتوبوس به حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود
قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن مترو نهایی شده است/ ۲هزار اتوبوس به حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور یک تیم کارشناسی در کنار شهردار تهران در سفر به چین به عنوان یک سفر پردستاورد حضور داشتند، اظهار کرد: مردم شهر تهران از این دستاورد بهره خواهند […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور یک تیم کارشناسی در کنار شهردار تهران در سفر به چین به عنوان یک سفر پردستاورد حضور داشتند، اظهار کرد: مردم شهر تهران از این دستاورد بهره خواهند برد و سفری مؤثر است که برخی ابعاد آن کمتر مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه مترو ترافیک و آلودگی را کاهش می دهد و سطحی را اشغال نمی کند، یادآور شد: مطلوبیت توسعه واگن ها یک مطلوبیت رضایتمندی در سفر و کاهش زمان برای مسافران را در پی خواهد داشت.

پیرهادی با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۸ میلیون نفر و در سال گذشته ۴۰۹ میلیون نفر بوده است، خاطرنشان کرد: درصد افزایش ۳۳ درصد بوده و در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه ۹ درصد افزایش یافته است. اگر موضوع خرید واگن ها و تصمیم برای توسعه حمل و نقل عمومی در دوره ششم مدیریت شهری با تدبیر رئیس و اعضای شورا به نتیجه نمی رسد با بحران جدی روبه رو می شدیم.

وی با بیان اینکه ۴۹۲ میلیون سفر در سال ۱۴۰۰ و ۶۶۴ میلیون سفر در سال ۱۴۰۱ در مترو به ثبت رسیده است، گفت: به ازای هر سفر در مترو ۲۲ سنت در مصرف سوخت صرفه جویی می شود که این تعداد سفر معادل هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

پیرهادی خاطرنشان کرد: صرفه جویی در هزینه بهداشت ناشی از آلودگی هوا بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان و هزینه صرفه جویی ناشی از استهلاک خودروها چهار هزار میلیارد تومان، صرفه جویی ناشی از کاهش خسارات تصادفات هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در مجموع هزینه صرفه جویی هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و با احتساب صرفه جویی در مصرف سوخت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف ۷۹۱ واگن و هزار دستگاه اتوبوس برقی، یادآور شد: دو تفاهم نامه خوب برای خرید ۱۰ هزار دستگاه تاکسی منعقد شده که تا ۲ ماه دیگر به قرارداد تبدیل خواهد شد و از سویی دیگر تفاهم ۱۰۰ هزار موتور سیکلت برقی نیز صورت گرفته که به قرارداد تبدیل می شود.

پیرهادی گفت: ۱۴ ایستگاه مترو در این ۲ سال به بهره برداری رسیده و عملیات حفاری خط ۱۰ مترو آغاز شده و ایستگاه پانزدهم یعنی ایستگاه پرند نیز به زودی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/