فاز اول بزرگراه شهید بروجردی به بهره‌برداری رسید
فاز اول بزرگراه شهید بروجردی به بهره‌برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در صدوهشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول بزرگراه شهید بروجردی و ترافیک منطقه ۱۸ اظهار کرد: رفع دغدغه‌هایی که از سال‌ها قبل برای شهروندان وجود دارد، از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در صدوهشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول بزرگراه شهید بروجردی و ترافیک منطقه ۱۸ اظهار کرد: رفع دغدغه‌هایی که از سال‌ها قبل برای شهروندان وجود دارد، از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری دوره ششم است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره تلاش می‌کند تا دغدغه‌های شهروندان در حوزه ترافیک و حمل‌ونقل را کاهش دهد، افزود: افزایش بودجه حمل‌ونقل و تلاش برای انعقاد قرارداد و خرید اتوبوس و واگن مترو نیز در این راستا انجام شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی در قالب مسیرهای تندروی شمالی و جنوبی هر یک با سه خط عبوری و مسیرهای کندروی شمالی و جنوبی هر یک با دو خط عبوری طراحی و اجرا شد، گفت: این موضوع موجب افزایش رضایتمندی شهروندان شد.

وی ادامه داد: با گشایش این قطعه از بزرگراه، مسیر ترافیکی تندروها از تقاطع بزرگراه آزادگان در سطح صفر آغاز شده و در محدوده ۴۵ متری کن به سطح منفی یک منتقل می‌شود و در ادامه قبل از بلوار الغدیر مجدد به سطح صفر انتقال پیدا می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای تکمیل رینگ شمالی، جنوبی ناتمام شهر تهران در غرب پایتخت احداث سه پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام ادامه بلوار بهار و تقاطع‌های آن با بزرگراه فتح و بلوار زرند و بزرگراه شهید بروجردی الزامی است.

پیرهادی اضافه کرد: احداث بزرگراه شهید بروجردی علاوه بر تکمیل قطعه‌ای از این رینگ داخلی و امکان اتصال شمالی‌ترین نقطه تهران به فرودگاه امام خمینی (ره) در آینده سبب تسهیل دسترسی بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران ساوه به بازار آهن، حذف تردد خودروهای سنگین از معابر منطقه ۱۸ و کاهش بار ترافیک در محلات پیرامونی خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طول حدود چهار کیلومتری بزرگراه شهید بروجردی خاطرنشان کرد: برای احداث این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی ۸۲ معارض ملکی شناسایی و رفع شد، در این میان پنج ملک بزرگ و مابقی در ابعاد کوچک‌تر بود و با رفع این معارضین در مجموع ۱۴۸ هزار متر مربع زمین برای اجرای این پروژه آزادسازی شد.

ترافیک در پایتخت مورد غفلت قرار گرفته است

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، طی تذکری با اشاره به وضعیت ترافیک پایتخت در نیمه دوم سال اظهار کرد: جا دارد که از شهرداری تهران بابت افتتاح پروژه نیمه‌کاره و رهاشده شهید بروجردی که به‌طور قطع به بهبود وضعیت ترافیک کمک می‌کند، تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه شهردار تهران و معاونانش بارها پیرامون وضعیت ترافیکی تهران گزارش‌هایی در صحن علنی ارائه کردند، افزود: شورای شهر نیز بودجه خوبی را در سال جاری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده است اما بحث ترافیک آن هم در نیمه دوم سال موضوعی است که به نظر می‌رسد مورد غفلت قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندی پیش در دیدار با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان به مسئله ترافیک تهران اشاره داشتند، خاطرنشان کرد: آیا از آن زمان تاکنون اقدام خاصی در خصوص رفع وضعیت ترافیک تهران انجام شده است؟ آیا گزارشی پیرامون این موضوع برای ارائه وجود دارد؟ و اقداماتی همچون طرح ترافیک، شناورسازی ساعت کار، اجرای طرح زوج و فرد چقدر در کاهش ترافیک تهران مؤثر بوده است؟

امانی با اشاره به وضعیت ترافیکی پایتخت گفت: موضوع موتورسیکلت‌ها در شهر رها شده است و هیچ متولی ندارد و =جای سوال است که هوشمندسازی که قرار بود در راستای مدیریت ترافیک تهران انجام شود، به کجا رسیده است؟

وی افزود: از شهرداری در خواست می‌شود، موضوع ترافیک را تحت تأثیر سایر اقدامات خود قرار ندهد و از شورا نیز در خواست می‌شود که در اولین جلسه از معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران دعوت کنند تا در خصوص وضعیت ترافیک پاسخگو باشد، چرا که در برخی نقاط با ترافیکی مواجه هستیم که اگر مأمور حضور داشت، ترافیکی ایجاد نمی‌شد و جا دارد از رئیس پلیس راهور تهران نیز دعوت کنیم که به شورای اسلامی شهر بیاید.