عزم منطقه ۵ برای رفع فقر زیباسازی در شرق تبریز
عزم منطقه ۵ برای رفع فقر زیباسازی در شرق تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۵ از برنامه ریزی برای رفع فقر زیباسازی در سطح معابر شرق تبریز خبر داد و گفت: رنگ آمیزی، نقاشی دیواری، المان های حجمی و نورپردازی برای زیباسازی بصری میادین، دیواره های پل ها و زیرگذرهای سطح حوزه در اولویت قرار می گیرند. به گزارش شهریار، اکبر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۵ از برنامه ریزی برای رفع فقر زیباسازی در سطح معابر شرق تبریز خبر داد و گفت: رنگ آمیزی، نقاشی دیواری، المان های حجمی و نورپردازی برای زیباسازی بصری میادین، دیواره های پل ها و زیرگذرهای سطح حوزه در اولویت قرار می گیرند.

به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند در جلسه کمیته زیباسازی منطقه ۵ اظهار کرد: به دلیل وجود برخی موانع ساختاری، کلانشهر تبریز نسبت به شهرهای همطراز در حوزه زیباسازی عقب مانده است.

وی با بیان اینکه زیباسازی مقوله‌ای هنری است و نمی‌توان معیارهای فیزیکی برای آن قائل بود تصریح کرد: ایجاد نشاط، خاطرات نوستالژیک، زیبایی بصری و ایجاد فضاهای مفرح برای مردم از دستاوردهای اجرای طرح های زیباسازی در معابر شهری است.

پورخردمند مشکلات ساختاری، خودسانسوری و ترس از هزینه کرد در حوزه زیباسازی را از مهمترین دلایل عدم توجه به این حوزه دانست و افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری و در راس آن جناب آقای یعقوب هوشیار، شهرداری به مقوله زیباسازی به طور جدی وارد شده و حتی ارقام خوبی در بودجه امسال برای این منظور پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۵ در ادامه میدان شهید فهمیده، تبادل امام علی(ع) و جاده تهران را مهمترین عناصر موجود در معابر شرق تبریز عنوان کرد و افزود: باید ضمن مطالعه و امکان سنجی، در ورودی شرق تبریز فضایی ایجاد کنیم که برای مردم مفرح و لذتبخش باشد.

پورخردمند تصریح کرد: رنگ آمیزی، نقاشی دیواری، المان های حجمی برای زیباسازی بصری میادین، دیواره های پل ها و زیرگذرها در روز و نورپردازی و استفاده از طرح های نوین در این حوزه برای زیباسازی شبانه معابر به ویژه پل های سطح حوزه در اولویت قرار می گیرند.

شهردار منطقه ۵ با تاکید بر لزوم احیای هویت تاریخی در طرح های زیباسازی یادآور شد: طرح های زیباسازی مبتنی بر هویت بومی و دینی، ضمن افزایش اعتماد به نفس شهروندان، موجب خودیابی و خودباوری جامعه می شود.

وی همچنین از تشویق شهروندان به مشارکت در اجرای طرح های فضای سبز و زیباسازی خبر داد و افزود: ساختمان هایی که اصول زیباسازی و معماری را در طراحی نما رعایت کرده و در نورپردازی و زیباسازی ابتکار به خرج می دهند شناسایی و مورد تشویق قرار می گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۵ آماده دریافت پیشنهادات شهروندان برای طراحی و اجرای پروژه های زیباسازی در معابر شرق تبریز است.