به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: طرح اصپاک در راستای هوشمندسازی خدمات شهرداری اصفهان و برای تشویق و ترغیب شهروندان در تحویل پسماندهای خشک به پیمانکاران شهرداری اجرا شده است، اما جمعآوری سنتی نیز همچنان در حال اجراست. وی با بیان اینکه روزانه حدود ۷۵ تن پسماند […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،
به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: طرح اصپاک در راستای هوشمندسازی خدمات شهرداری اصفهان و برای تشویق و ترغیب شهروندان در تحویل پسماندهای خشک به پیمانکاران شهرداری اجرا شده است، اما جمعآوری سنتی نیز همچنان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه روزانه حدود ۷۵ تن پسماند خشک در شهر اصفهان توسط ۷۲ ایستگاه بازیافت و نیز خودروهای پیمانکاران شهرداری جمعآوری میشود، افزود: برآورد میشود مردم یک سوم این نوع پسماندها را به پیمانکار شهرداری تحویل میدهند و دو سوم دیگر به دوره گردها و دیگر افراد تحویل میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرهنگ تفکیک پسماندها در مبدا در میان بیش از ۹۰ درصد مردم اصفهان نهادینه شده است گفت: مشکل ما تفکیک در مبدا نیست، بلکه با چالش تحویل در مبدا روبهرو هستیم، بهنحوی که بخش زیادی از پسماندهای خشک به مجموعهها و انبارها و خودروهای غیرمجاز تحویل میشود که مشکلات زیاد زیستمحیطی و بهداشتی برای شهر و شهروندان به وجود میآورد.
ساکتی تاکید کرد: اگر شهروندان تمام پسماندهای خشک خود را به پیمانکار شهرداری تحویل دهند، شهرداری میتواند خدمات خود به شهروندان در ازای دریافت پسماندها را افزایش دهد و یکی از دلایلی که شهرداری نتوانسته است خدمات مطلوبی به شهروندان در ازای دریافت پسماندها ارائه دهد ناشی از هزینههای زیاد جمع آوری پسماندها است.
صدور بیمه آتش سوزی با تحویل پسماند خشک
ساکتی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در صدد است با ارائه بستههای تشویقی از طریق نرم افزار اصپاک مردم را ترغیب کند که تمام پسماندهای خشک خود را تحویل پیمانکار شهرداری دهند، اظهار کرد: گام نخست این طرح با بیمه آتشسوزی منازل مسکونی در ازای تحویل سالانه ۲۵ کیلو پسماند خشک اجرا شده است.
وی ادامه داد: شهروندان میتوانند با تحویل ۲۵ کیلوگرم پسماند خشک در سال به ایستگاههای بازیافت و یا سامانه هوشمند دریافت پسماند خشک (اصپاک)، منزل مسکونی خود را تا سقف یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه آتشسوزی کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان از این طرح به خوبی استقبال کردند بهطوری که تا پایان آذر سال جاری برای حدود هفت هزار منزل مسکونی بیمه نامه آتشسوزی صادر شده است و هر روز بر شمار آنها افزوده میشود، گفت: امیدواریم هیچ فردی مشمول دریافت خسارت بیمه آتشسوزی نشود، اما این بیمه میتواند هزینه یک آتشسوزی را جبران کند، بهنحوی که یکی از شهروندانی که منزل خود را با تحویل این حجم پسماند تحت پوشش بیمه قرار داده بود خانه وی دچار آتشسوزی شد و خسارت از بیمه دریافت کرد.
وی با اشاره به اینکه هزینههایی که شهرداری اصفهان برای جمعآوری پسماندها پرداخت میکند بیش از درآمدها بوده بهنحوی که در حال حاضر هزینه تمام شده جمعآوری ۲۵ کیلو پسماند خشک برای شهرداری حدود ۵۰ هزار تومان است، افزود: با ارائه مشوقها، مردم بیشتر ترغیب میشوند پسماندهای خشک خود را به جای تحویل به دوره گردها و دیگر افراد، به پیمانکار شهرداری تحویل دهند.
ساکتی با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای تشویق بیشتر شهروندان در تحویل پسماندهای خشک در گام نخست، طرح صدور بیمه آتش سوزی را با تحویل ۲۵ کیلو پسماند خشک در سال آغاز کرد و در ادامه به افزایش ارائه خدمات به نرم افزار اصپاک افزوده است، گفت: بیمه حوادث یکی از جدیدترین خدماتی است که با دریافت ۴۰ سکه در نرمافزار اصپاک، برای دو نفر صادر میشود، همچنین خدماتی شامل تخفیف خرید اینترنتی از فروشگاهها و امکان خرج کردن امتیازهای دریافتی حاصل از تحویل پسماند خشک برای امور خیریه و بیماران سرطانی نیز وجود دارد.
ساکتی افزود: شهروندان با مراجعه به سامانه «اصفهان من» به نشانی app.isfahan.ir یا وبگاه اصپاک به نشانی isfpak.com میتوانند از یکم دی تا سیام بهمن نیز با تحویل ۱۰ کیلوگرم پسماند خشک و کسب یک امتیاز در قرعهکشی ۱۰ دستگاه دوچرخه شرکت کنند.