شاخص‌ترین نشانه عدم تخلیه صحیح گاز منوکسیدکربن سرد بودن لوله دودکش است
شاخص‌ترین نشانه عدم تخلیه صحیح گاز منوکسیدکربن سرد بودن لوله دودکش است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، لوله بخاری گاز سوز اگر سرد باشد، نشانه عدم تخلیه صحیح دودکش است که می تواند موجب انتشار گاز منوکسید به داخل محیط و مسمومیت افراد شود. به گزارش شهریار، سعید صالح نیا مدیر سازمان آتش نشانی تبریز با بیان اینکه نوزدهمین قسمت انیمیشن ایمنی با موضوع « خطرات […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

لوله بخاری گاز سوز اگر سرد باشد، نشانه عدم تخلیه صحیح دودکش است که می تواند موجب انتشار گاز منوکسید به داخل محیط و مسمومیت افراد شود.

به گزارش شهریار، سعید صالح نیا مدیر سازمان آتش نشانی تبریز با بیان اینکه نوزدهمین قسمت انیمیشن ایمنی با موضوع « خطرات لوله بخاری سرد» منتشر شد، گفت: لانه سازی پرندگان، افتادن هر گونه اجسام به داخل لوله دودکش و … می تواند موجب انسداد مسیر دودکش و خطرناک شود که فورا باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: نشانه شاخص عدم تخلیه صحیح گاز منوکسید،سرد بودن لوله دودکش است و شهروندان بایستی روزانه با آزمایش گرم بودن لوله بخاری از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز تاکید کرد: این آزمایش آسان است و شهروندان می توانند با قرار دادن دست خود بر روی دودکش و گرم بودن آن مطمئن شوند.

صالح نیا در خاتمه یاد آور شد: شهروندان به محض مشاهده مسمومیت با گاز منوکسید کربن،سریع پنجره ها را باز ،فرد مسموم را به هوای آزاد منتقل و با نیروهای امدادی تماس بگیرند.