سیاست دولت سیزدهم بازگشت حاکمیت فرهنگی به وزارت ارشاد است
سیاست دولت سیزدهم بازگشت حاکمیت فرهنگی به وزارت ارشاد است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نوروزی امروز_ چهارشنبه بیست و دوم شهریورماه_ در نشست ماهانه شورای اسلامی شهرستان ارومیه، با انتقاد از برخی رویکردها نسبت به فرهنگ و حوزه‌های فرهنگی اظهار کرد: نگاه ما به فرهنگ سبب به وجود آمدن شرایط کنونی شده‌است. وی افزود: ما میراث‌دار گذشته هستیم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نوروزی امروز_ چهارشنبه بیست و دوم شهریورماه_ در نشست ماهانه شورای اسلامی شهرستان ارومیه، با انتقاد از برخی رویکردها نسبت به فرهنگ و حوزه‌های فرهنگی اظهار کرد: نگاه ما به فرهنگ سبب به وجود آمدن شرایط کنونی شده‌است.

وی افزود: ما میراث‌دار گذشته هستیم اما نباید وضعیت را به همین شکل به آیندگان تحویل دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیاست کلی وزارت ارشاد حمایت، هدایت و نظارت است و اجرا را نخواهیم دید، گفت: جهت جلوگیری از تصدی‌گری و ورود به کارهای اجرایی چارتی برای ادارات استانی مصوب شده که بر اساس آن تنها نظارت بر حوزه‌های مختلف را شاهد هستیم.

نوروزی تصریح کرد: سیاستگذاری در دولت سیزدهم به شیوه‌ای است که حاکمیت فرهنگی باید به وزارت ارشاد و زیرمجموعه‌هایش بازگردد چرا که در گذشته برگزاری یکسری برنامه‌های فرهنگی را شاهد شدیم که هیچ مجوزی از ارشاد نداشتند.

وی ادامه داد: امروز در آذربایجان غربی هیچ‌گونه کار فرهنگی و هنری انجام نمی‌شود مگر اینکه در آن فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی نداشته باشد.

نوروزی با بیان اینکه در راستای عدالت فرهنگی به مرکزگریزی مبادرت و از مرکزگرایی فاصله گرفته‌ایم، عنوان کرد: یکسری جشنواره‌ها را از ارومیه خارج کردیم از جمله جشنواره بین‌المللی شعر رضوی که برای اولین بار در چای پاره اجرا و خیلی بهتر از ارومیه برگزار شد، چون برای مردم این شهرستان جذابیت بالایی داشت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در روستاهای بوکان ادامه اظهار کرد: ۸۰ درصد برنامه‌های ارشاد در بخش‌ها و روستاها برنامه‌ریزی شده‌است اما اجرای برنامه از سوی ارشاد تخلف است و باید برنامه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود چون ارشاد بازوان اجرایی به نام آموزشگاه‌ها، انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی چندمنظوره دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مردمی‌کردن جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در دستور کار قرار دارد و موجب موفقیت در اجرا و نیل به اهداف فرهنگی است، خاطرنشان کرد: شفافیت را در دستور کار قرار داده‌ایم.