سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه مترو پرند/ مطالعات برای احداث متروی غرب استان تهران و پردیس در دست انجام است
سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه مترو پرند/ مطالعات برای احداث متروی غرب استان تهران و پردیس در دست انجام است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران امشب -۹ آذرماه ۱۴۰۲- در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر حاضر و درباره توسعه زیرساخت‌های متروی تهران و شهرهای اقماری سخن گفت. هرمزی در این برنامه گفت: احداث مترو خواست عمومی است. متعلق تنها به مردم پرند […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران امشب -۹ آذرماه ۱۴۰۲- در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر حاضر و درباره توسعه زیرساخت‌های متروی تهران و شهرهای اقماری سخن گفت.

هرمزی در این برنامه گفت: احداث مترو خواست عمومی است. متعلق تنها به مردم پرند نیست؛ بلکه درخواست احداث مترو در شهرهای اقماری دیگر نیز هست. مثلا در پردیس، ورامین و پیشوا و البته توسعه خطوط خود متروی تهران.

وی با اشاره به سفر سال گذشته رییس‌جمهور به شهر پرند، اضافه کرد: در این سفر قرار شد یک کار بر زمین مانده پرند به پایان برسد. کاری که از ۱۸ سال پیش شروع شده بود، اما بعد از افتتاح ایستگاه فرودگاه حضرت امام (ره)، به محاق می‌رود.

شعار نمی‌دهیم، هدف ما توسعه ناوگان عمومی تهران است

معاون شهردار تهران ادامه داد: مهم‌ترین هدف مدیریت شهری ششم، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی است. شعار نمی‌دهیم، هدف ما توسعه ناوگان عمومی تهران است.

هرمزی در پاسخ به سوالی درباره جزییات فعالیت متروی پرند، بیان داشت: در فاز اول ۲ رام قطار در این خط تردد خواهند کرد. از روز شنبه به صورت رسمی از ساعت ۶ صبح در خدمت مردم هستیم. با تکلیف شورای محترم، هفته اول متروی پرند رایگان است.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم صبح‌ها و بعدازظهرها در ایام پیک، خدمات‌دهی بیشتری  داشته باشبم. اوایل سرفاصله حرکت قطارها حدود یک ساعت است.

معاون شهردار تهران به قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن جدید از کشور چین اشاره و اظهار کرد: با مساعدت شخص رییس‌جمهور و اضافه شدن واگن‌ها تا سال آینده، این سرفاصله کمتر هم خواهد شد.

پیشنهاد بلیت ۱۳ هزار تومانی برای خط پرند 

هرمزی بیان داشت: پیشنهاد ما برای نرخ بلیت ۱۳هزار تومان است که البته منوط به بررسی کارشناسی و تصویب شورای شهر است. البته می‌دانید بهای تمام‌شده خدمات برای ما در این خط بیش از ۲۸هزار تومان است.

وی در ادامه این گفت‌وگو تأکید کرد: شهرداری تهران در واقع با ارائه یارانه به مردم از جمله شهروندان هشتگرد، تلاش می‌کند رفت‌وآمد مردم را تسهیل کند.

پیش‌بینی افزایش ۱۵ هزار مسافر به ناوگان مترو تهران

معاون شهردار تهران با یادآوری مطالعات صورت‌گرفته برای راه‌اندازی متروی پرند، گفت: برای احداث هر خط جدید مترو مطالعات مفصلی در قالب نشریه ۷۷۷ سازمان برنامه انجام می‌شود. موضوعات ضرر-فایده و البته اثری که در کاهش ترافیک خواهد داشت. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد احداث خط متروی پرند تا حد قابل توجهی آلودگی هوا و ترافیک را کاهش خواهد داد. پیش‌بینی ما پذیرش تا ۱۵هزار نفر مسافر در روز است.

افزایش ۴۶ کیلومتری طول خطوط مترو تهران طی ۲ سال گذشته 

وی با بیان اینکه موضوع حمل‌ونقل سریع، راحت، ایمن و در دسترس یعنی «مترو»، تأکید کرد: شبکه متروی تهران امروز ۳۰۳ کیلومتر مسیر دارد. ۱۵۵ ایستگاه نیز فعال است. ۴۶ کیلومتر مسیر و ۱۵ ایستگاه جدید در دو سال گذشته به متروی تهران اضافه شده است. در سه نوبت؛ هر ۳ نوبت نیز ریاست محترم جمهور برای افتتاح تشریف آوردند.

آغاز ساخت خط۹ مترو؛ امسال

معاون شهردار تهران ادامه داد: برای احداث ۴ خط جدید مترو نیز مطالعات انجام شده و مجوز شورای عالی ترافیک نیز اخذ شده است. عملیات عمرانی خط ۱۰ نیز باحضور ریاست محترم جمهور آغاز شده است. فرایند اجرایی خط ۹ نیز تا انتهای سال انشالله با قرارگاه خاتم آغاز خواهد شد.

هرمزی تأکید کرد: با احداث چهار خط جدید، متروی تهران به حدود ۵۰۰ کیلومتر و ۳۳۰ ایستگاه خواهد رسید. البته با اتمام خط ۶ و ۷ عملا شبکه متروی تهران تکمیل شده است. مردم پرند نیز با یک بلیت می‌توانند به همه شبکه متروی تهران به راحتی دسترسی داشته باشند.

مطالعات برای احداث متروی غرب استان تهران؛ در دست انجام

وی در خاتمه بیان کرد: همین امروز مطالبه تکمیل متروی ورامین در حضور آقای رئیس‌جمهور مطرح شد. در حال مذاکره با دولت هستیم. اگر به جمع‌بندی برسد، عملیاتی خواهد شد. درباره متروی پردیس نیز مطالعات در حال انجام است. همچنین مطالعات برای احداث متروی غرب استان تهران نیز در دست انجام است.

انتهای پیام/