بهره‌برداری از رمپ و لوپ‌های محلاتی – بسیج در آزادراه شهید شوشتری تا تابستان/ پارک آبی آزادگان احیا می‌شود
بهره‌برداری از رمپ و لوپ‌های محلاتی – بسیج در آزادراه شهید شوشتری تا تابستان/ پارک آبی آزادگان احیا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، محمد شیری شهردار منطقه  ۱۵ در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص مهمترین پروژه های در دست اقدام این منطقه اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه های منطقه ۱۵ ایستگاه های متروی خطوط ۸ و ۹ است. در حال حاضر تنها خط ۶ مترو از غرب منطقه با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

محمد شیری شهردار منطقه  ۱۵ در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص مهمترین پروژه های در دست اقدام این منطقه اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه های منطقه ۱۵ ایستگاه های متروی خطوط ۸ و ۹ است. در حال حاضر تنها خط ۶ مترو از غرب منطقه با ۳ ایستگاه عبور می کند و شرق منطقه از نعمت مترو منتفع نیست. با پیگیری هایی که انجام شده مقرر شد که به زودی کلنگ زنی این دو خط انجام شود تا با راه اندازی این دو خط، کل منطقه از نعمت مترو برخوردار شوند و رونق ویژه ای را در جنوب شرق تهران شاهد باشیم. خطوط ۸ و ۹ هر کدام حداقل ۵ ایستگاه در منطقه ۱۵ دارند و شروع خط ۸ از محله مسعودیه منطقه ۱۵ خواهد بود و به خط ۶ متصل می شود و خط ۹ نیز به خط ۷ وصل خواهد شد.

وی پروژه پارک آبی آزادگان را دیگر موضوع مهم منطقه برشمرد و افزود: از ابتدای سال پیگیر بحث احیای پارک آبی آزادگان هستیم. مجموعه پارک آزادگان با دو بوستان خلیج فارس و توسکا بالغ بر ۳۰۰ هکتار است که در حال حاضر استفاده بهینه ای از این مجموعه نمی شود. پارک آبی آن نیز بیش از ۱۲ سال است که تعطیل شده و بر همین اساس به دنبال سرمایه گذار هستیم تا هم مجموعه پارک آبی را به صورت مجموعه‌ای جدید و سرپوشیده راه اندازی کند و هم در کنار آن اقداماتی از جمله احیای آبنمای موزیکال و احیای دریاچه ۹ هکتاری آزادگان و انواع بازی های مهیج را در آن بگنجاند.

شیری ادامه داد: امیدواریم قبل از پایان سال فراخوان جذب سرمایه گذار را داشته باشیم. این پروژه فقط برای  پارک آبی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان بحث سرمایه گذاری دارد و زیر دو سال بهره برداری آن انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به پروژه شهید شوشتری به عنوان دیگر پروژه تاثیرگذار منطقه، گفت: اگر آزادراه شهید شوشتری که بزرگراه امام رضا (ع)، آزادگان و رستگار را به یاسینی وصل می کند به بهره برداری برسد، بار ترافیکی بسیج و سه راه افسیریه کاهش محسوسی خواهد داشت. از ابتدای سال رفع ۲۳ معارض ملکی این پروژه که مربوط به منطقه ۱۵ بود پیگیری و ۲۲ مورد آن تملک شده و یک مورد آن تا پایان سال تملک خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این پروژه از جانب منطقه معارضی وجود ندارد و معارض درختان نیز با مجوز کمیسیون ماده ۷ جابجا شده است و پیمانکار با قدرت در حال انجام کار است. امیدواریم با این روند فاز اول آن در رمپ و لوپ های محلاتی – بسیج در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/