بهره‌برداری از رآکتور پیرولیز و رونمایی از کتاب “ارزش‌گذاری آب”
بهره‌برداری از رآکتور پیرولیز و رونمایی از کتاب “ارزش‌گذاری آب”

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، نشست علمی- تخصصی با عنوان ” فناوری های نوین سبز و کاهش آلودگی آب، خاک و هوا در شهرتهران ” با حضور حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمد هادی علی احمدی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، نشست علمی- تخصصی با عنوان ” فناوری های نوین سبز و کاهش آلودگی آب، خاک و هوا در شهرتهران ” با حضور حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمد هادی علی احمدی شهردارمنطقه ۱۳، محمد رضا فرزانه عضو هیات علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاطت محیط زیست، حمید کاردان مقدم، عضو هیات علمی و مدیر گروه محیط زیست و تحقیقات میدانی موسسه تحقیقات آب، بیژن یاور، مدیر گروه مطالعات فناوری های نوین شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و مدرس دانشگاه  با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و شهرداری منطقه۱۳ در محل سالن کنفرانس ساختمان ستادی شهرداری منطقه ۱۳ برگزار شد.

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در این جلسه با تاکید بر توجه به نگاه علمی و تجربی در فعالیت های مربوط به شهر و شهرداری گفت: این منطقه برای حمایت از طرح و ایده های علمی و نو در منطقه آمادگی دارد  که بخشی از  دستاورد ها و تجارت را به کار گرفته و به صورت پایلوت در این منطقه اجرایی کند.  

حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  نیز در این نشست با بیان این نکته که استفاده از فناوری های نوین، منجر به دستیابی به توسعه پایدار می شود که ماحصل آن، زیست پذیری مطلوب است، گفت: روش های زیادی از قبیل هوش مصنوعی، اینتر نت اشیا و… و. برای کاهش منابع آلاینده استفاده شده اما توسعه فناوری های نوین باید با حمایت و توان افزائی همه حوزه ها در توسعه پایدار محیط زیست محقق شود.

بیژن یاور، مدیر گروه مطالعات فناوری های نوین شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و مدرس دانشگاه در بخش دیگری از نشست با بیان اینکه آلودگی هوا، آلودگی آب و آلودگی خاک بخش عمده ‌ای از نگرانی های محیط زیستی در محیط­های شهری را به همراه دارد، گفت: بخش عمده ای از پسماندها به زیست توده ها اختصاص پیدا می کند که به عنوان یک منبع آلاینده ی شهری عاملی برای تهدید آب و خاک و هوا در محیط کلانشهرها است.

وی افزود: از سوی دیگر با بهره گیری از فناوری می توان از زیست توده های موجود در پسماندها به عنوان یک منبع ارزشمند استفاده کرد و در راستای کاهش چالشهای محیط زیستی کلان شهرها از آنها استفاده کرد.

در این جلسه، پژوهشگران حاضر در جلسه، طرح های پژوهشی خود را ارائه و در پایان از تعدادی از فعالان این حوزه تقدیر شد.

همچنین در پایان جلسه، نخستین پایلوت صنعتی نمونه عملیاتی طرح فن آورانه رآکتور پیرولیز زیست توده در شهر تهران که شامل تولید کمپوست مورد نیاز خاک از ضایعات فضای سبز است و همچنین کتاب ” ارزش گذاری آب”رونمائی شد.

گفتنی است؛ در رآکتور پیرولیز (Pyrolysis) مواد اولیه در کوره تحت واکنش های دمای بالا قرار می گیرند و یک سری محصولات تولید می کنند. به طور معمول، راکتور اصلی می تواند پلاستیک، لاستیک و لجن را مدیریت کند. محصول نهایی روغن پیرولیز است.

انتهای پیام/