انتقال صنایع به حومه اصفهان در ستاد ویژه بررسی شود
انتقال صنایع به حومه اصفهان در ستاد ویژه بررسی شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان_ در نطق میان دستور صدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت سالروز ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: از شهرداری اصفهان بابت برگزاری پویش «به نام شهید» که اقدامی خوب برای زنده نگه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان_ در نطق میان دستور صدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت سالروز ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: از شهرداری اصفهان بابت برگزاری پویش «به نام شهید» که اقدامی خوب برای زنده نگه داشتن یاد شهدا است، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به آلودگی هوا افزود: جا دارد پس از ۵۰ سال نگاهی به بعضی صنایع داشته باشیم؛ در برخی شهرهای دنیا صنایع قدیم از رده خارج شده و به‌عنوان یک موزه یا مرکز فرهنگی در بیرون از شهر دایر شده‌اند، برخی صنایع مرکز آلودگی نیز در استان ما قرار دارد که می‌تواند به کنار دریا منتقل و از شهر دور شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: استاندار اصفهان باید ستادی تشکیل دهد تا مشخص شود کدام صنایع می‌تواند به حومه اصفهان منتقل شود؛ این کار در تمام دنیا انجام شده است.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: هر سال در زمستان وارونگی هوا را مشاهده می‌کنیم، بسیاری از خانواده‌ها با تجویز پزشکان به مناطق خوش آب و هوا می‌روند تا از آلودگی در امان باشند و این شرایط خوبی برای شهر اصفهان نیست.

وی با اشاره به ارتباطات خواهرخواندگی اصفهان بیان کرد: باید با همراهی خواهرخوانده‌ها بیانیه‌ای علیه اسرائیل غاصب نوشته شود و پویشی در این راه شکل گیرد.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به مشکلات آب اصفهان گفت: ۲۰ سال پیش بستر انتقال آب انجام شد، اما بی همتی دولت‌مردان سبب شده تا این امر موفق نشود؛ در همین راستا تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد آماده شده، اما بهره‌برداری نمی‌شود و این ظلمی در حق مردم اصفهان است.

وی با اشاره به بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روی سخن من با رئیس جمهور است؛ اگر قرار است کشور خوب اداره شود، باید از شوراها و شهرداری‌ها استفاده شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر مدیریت واحد شهری تحقق پیدا کند، بسیاری از کارهای دولت با هزینه کمتر و سبک کردن بار دولت انجام می‌شود.

با بیان اینکه اعتبار قابل توجهی از سوی شهرداری برای تکمیل خط دو متروی اصفهان در نظر گرفته شده است، گفت: خدشه‌ای به درآمد ما توسط مدیریت استان در حال وارد شدن است که درخواست می‌کنیم مقامات استان جلسه ویژه‌ای داشته باشند تا به این اعتبارات لطمه‌ای وارد نشود.

وی گفت: اعتبار قابل توجهی برای احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در نظر گرفته شده و تمام آن جذب شده است؛ این پروژه در کنار مترو، از پروژه‌های اساسی برای کاهش آلودگی هوا خواهد بود.