اصلاح میدان شهید علیخانی ۴۰ درصد زمان سفر شهروندان را کاهش داد
اصلاح میدان شهید علیخانی ۴۰ درصد زمان سفر شهروندان را کاهش داد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در بیست‌ودومین برنامه «به احترام مردم اصفهان» و در آئین افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۲ اصفهان، با اشاره به پروژه احداث چهارراه ضلع شرقی میدان شهید علیخانی اظهار کرد: این پروژه جزو پروژه‌های ساماندهی ترافیک شهرداری با هدف روان‌سازی ترافیک […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _چهارشنبه هشتم آذر_ در بیست‌ودومین برنامه «به احترام مردم اصفهان» و در آئین افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۲ اصفهان، با اشاره به پروژه احداث چهارراه ضلع شرقی میدان شهید علیخانی اظهار کرد: این پروژه جزو پروژه‌های ساماندهی ترافیک شهرداری با هدف روان‌سازی ترافیک شهر است.

وی با بیان اینکه هر روز بیش از ۱۰۰ هزار خودرو از محور این میدان عبور می‌کند، افزود: به‌منظور ساماندهی ترافیکی، قسمتی از این میدان حذف و تبدیل به تقاطع چراغ‌دار شده است که قبل از اجرا، مدل‌سازی و مطالعات مربوطه انجام و در شورای ترافیک تصویب شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اینکه با احداث این پروژه ۴۰ درصد در زمان سفر خودروهایی که از این مسیر عبور می‌کردند، صرفه‌جویی شده است، گفت: در ساعت اوج تعداد خودروهای عبوری از این منطقه به ۱۱ هزار خودرو می‌رسد، صفی که همیشه پشت تقاطع شاهد آن بودیم، کاهش پیدا کرده است.

حق‌شناس با بیان اینکه چهارراه ضلع شرقی میدان شهید علیخانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان افتتاح شده است که نسبت به سایر پروژه‌های عمرانی هزینه زیادی نیست و پروژه‌ای کم‌هزینه و بهره‌ور بوده است، تصریح کرد: این پروژه در زمان کوتاهی قبل از مهر به بهره‌برداری رسید و امروز به‌طور رسمی افتتاح شد.

وی با اشاره به پارکینگ ابتدای خیابان شهید مطهری خاطرنشان کرد: این پارکینگ کنار یک مجموعه تجاری و ایستگاه مترو است، احداث پارکینگ در کنار ایستگاه‌های مترو این توجیه را دارد که شهروندان با خودروی خود در سطح شهر حرکت نکنند، در واقع مکانی برای پارک خودروها در نظر گرفته شده که این اقدام در کاهش آلودگی هوا و ترافیک مؤثر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: متناسب با این پروژه، زیباسازی، خط‌کشی، آسفالت و جدول‌گذاری نیز انجام شده است.