از افتخارات آقای کرباسچی ساخت مسجد در بوستان‌ها بود/ پرداخت مبالغ خرید اتوبوس‌ها تصویب شده است
از افتخارات آقای کرباسچی ساخت مسجد در بوستان‌ها بود/ پرداخت مبالغ خرید اتوبوس‌ها تصویب شده است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در ابتدای دوره دنبال کردیم و توفیق چندانی نیز در آن ایجاد نشد، حوزه پسماند بود، اظهار کرد: امیدواریم اقدام جدیدی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در ابتدای دوره دنبال کردیم و توفیق چندانی نیز در آن ایجاد نشد، حوزه پسماند بود، اظهار کرد: امیدواریم اقدام جدیدی که انجام شده و تاکنون طلیعه آن مثبت بوده به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه امروز مدیرعامل سازمان پسماند برنامه‌هایی را با محوریت مدیریت این بخش و زباله‌گردان و مواردی از این قبیل ارائه خواهد کرد، یادآور شد: تمیزی شهر برعهده سازمان مدیریت پسماند نیست؛ درست است که جمع آوری پسماند بر عهده آنهاست اما باید مناطق نیز پای کار بیایند. در آغاز کار تغییراتی احساس می‌شود که امیدواریم ادامه دار باشد و ببینیم که وضعیت تغییر یافته است.

چمران با بیان اینکه فضای مجازی یک جنگ روانی است، تصریح کرد: گفته شده بود در بزرگراه شیخ فضل اله نوری درختان قطع شده‌اند و ما از شهردار منطقه ۲ پرسیدیم و گفتند چنین برنامه‌ای نداشته اند. در مورد بوستان قیطریه نیز گفتند درختان قطع شدند که قطع نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات آقای کرباسچی این بود که در بوستان مسجد ساخته است، ادامه داد: در مورد مسجد در بوستان قیطریه طراحی‌های صورت گرفته را می‌بینیم و باید تایید شود. مسجد کوچک زیبایی ساخته خواهد شد و حرف آخر ما این است که حتی یک درخت نیز قطع نخواهد شد. مردم نیز استقبال خواهند کرد که به جای یک فضای بی استفاده، مسجد ساخته شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای امانی اعلام کرده که استنباط مناسبی از صحبت‌های ایشان انجام نشده است، گفت: این بوستان ۱۲۲ هزار متر مربع است و در گوشه‌ای از آن مسجد احداث خواهد شد. قبل از این نیز در بوستان‌ها مسجد ساخته شده و اتفاق جدیدی نیست. برخی می‌خواهند اذهان را از سمت مسجدالاقصی و سیستان و بلوچستان به سمتی دیگر ببرند.

وی ادامه داد: شورای عالی و هیئت دولت پرداخت مبالغ خرید اتوبوس‌ها را تصویب کردند و بانک مرکزی باید تایید کند که بانک شهر مبالغ را بپردازد. مشکل واگن‌ها تایید فنی است و دولت ایران باید تایید کند. وزارت کشور متخصص این کار را ندارد و باید به مترو واگذار کند و قرار شده وزیر کشور این واگذاری را انجام دهد.

به گزارش شهر چمران همچنین با بیان اینکه آنگونه که انتظار داشتیم در حوزه حمل و نقل عمومی اتفاقی نیفتاده است، تاکید کرد: با این وجود باید یادآوری کنیم که موضوع واگن ها از سال ۱۳۹۶ مطرح بود و تأکید داشتیم که به عنوان اولویت اول در مذاکرات با چین مطرح شود که انجام نشد و تا امروز باقی مانده است که البته در وضعیت نفس گیری به امروز رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز با وجود یک یا دو نفر در وزارت کشور که روشن بینی ندارند، هنوز ساخت واگن ها به نتیجه نرسیده است. دولت باید تأیید فنی بدهد و وقتی وزارت کشور تخصص ندارد، باید هرچه سریعتر تأیید فنی را به مترو واگذار کند. چند ماه از انعقاد قرارداد و پیش پرداخت گذشته و همین تأخیر در تأیید باعث می شود که تحویل دیرتر صورت بگیرد. اعضای شورا نیز باید وارد شوند.

وی افزود: یک زمانی گفتند این پول زیاد آمد و بیخود بوده و آبروریزی در کشور اتفاق افتاد. خرید ۷۹۱ واگن رقم بالایی است و اگر وارد شود میزان حمل و نقل مسافر دو برابر خواهد شد. ما باید برای این کار تلاش کنیم. درست است که یک سال بیشتر فرصت نداریم اما باید اقدام کنیم؛ چراکه موضوع حیثیتی کشور ماست.

چمران با بیان اینکه تأیید فنی هنوز در وزارت کشور معطل باقی مانده است، خاطرنشان کرد: برای اتوبوس ها نیز باید نامه ها مرتباً در نهادهای مختلف تأیید و امضا می شد. بنده بیش از ۳۰۰ امضا را در دهه ۸۰ گرفتیم تا واگن ها خریداری شوند. همه باید به میدان بیایند تا کمبود بزرگ شهر و کشور را جبران کنیم. اگر این تحول ایجاد شود جهش بزرگی در کاهش آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود. ضمن اینکه توضیح خواستیم که وزارت صمت برای برقی سازی در شورا گزارش ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه همه باید کمک کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که شهرداری اقدام کند و ما نگاه کنیم، گفت: همان میزان که انتظار داریم و انتقاد می کنیم باید خودمان نیز کمک کنیم.

انتهای پیام/