اتمام بررسی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران
اتمام بررسی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در ۶ ماه ابتدایی امسال، اظهار کرد: به شهرداری مجوز داده شده بود که قرارداد نیروهای موقت به دائم تبدیل شود و پیش از این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در ۶ ماه ابتدایی امسال، اظهار کرد: به شهرداری مجوز داده شده بود که قرارداد نیروهای موقت به دائم تبدیل شود و پیش از این هر پنج سال یکبار بنابر قاعده ای این تبدیل وضعیت انجام می شد که از دوره پنجم متوقف شد و دو سال از خدمت دوره ششم نیز گذشته و هنوز اقدامی انجام نشده و شهرداری آیین نامه ای ارائه نداده است.

وی افزود: برگزاری آزمون برای نیروهای قراردادی خدمات اداری و هادیان شهر پیش بینی شده بود که در دوره پنجم مجوز آن گرفته شد تا اجرایی نشود. از شهرداری خواستیم این آزمون متوقف شده تا بررسی کنیم و پس از بررسی انجام شود که اقدامی صورت نگرفت و قرار بود شهرداری موضوع را از سازمان اداری و استخدامی پیگیری کند اما اقدامی انجام نشده و متوقف مانده است.

امانی با بیان اینکه در بند پنجم تبصره هفدهم به موضوع بازنشستگی اشاره شده است، یادآور شد: شهرداری گزارشی داد که بر اساس آن در سال قبل به ۶۱۹ نفر در شرکت واحد اتوبوسرانی به مبلغ ۲۵۹ میلیارد تومان و در ۶ ماه ابتدایی امسال ۱۲۹ میلیارد تومان پرداخت شده که مبلغ برای هر نفر ۲۰۸ میلیون تومان جهت بازخرید بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شرکت مترو تهران و حومه نیز به تعداد ۱۳۷ نفر به مبلغ ۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: به هریک از این افراد به صورت میانگین ۵۱۹ میلیون تومان پرداخت شده است. در سازمان پسماند نیز مقرر شده تا پایان سال از ۵۵۳ نفر از کل پرسنل تعداد ۱۷ نفر به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بازنشسته یا بازخرید شوند که به صورت میانگین هر نفر ۶۱۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

امانی با اعلام اینکه به شهرداری تهران اجازه داده شده بود که جهت حفاظت از اماکن و تأسیسات شهرداری از خدمات کارکنان انتظامی یگان حفاظت و کارکنان شهرداری تهران شاغل و مأمور در یگان در صورت انجام مأموریت تا سقف ۹۰ ساعت بر اساس احکام تطبیقی شهرداری تهران و همچنین از کارکنان فراجا، در ساعات غیر موظف استفاده کند، گفت: در این راستا مبلغ حدود هفت میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان در ۶ ماه ابتدایی امسال هزینه شده است.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه ضمن قرائت بندهای تبصره هجدهم بودجه با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است برای جلوگیری از موازی کاری در انجام پژوهش ها در مجموعه های زیر نظر خود به ثبت اطلاعات پروژه ها و پژوهش ها در سامانه پژوهش یار اقدام کند، یادآور شد: بر اساس گزارشات واصله، تعداد ۲۵۳ عنوان پروژه مطالعاتی و پژوهشی، ۱۱۳ عنوان گزارش علمی و تخصصی، ۷۴ عنوان کتاب تخصصی تألیفی و ترجمه ای، ۴۹ محور و عنوان پیشنهادی پایان نامه دانشجویی و ۱۱۷ عنوان نشست علمی و تخصصی در برنامه پژوهشی امسال قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه بر اساس تبصره نوزدهم و وظیفه شهرداری نسبت به جلب مشارکت و سرمایه گذاری، عملکردی در ۶ ماه ابتدایی سال به ثبت نرسیده است، خاطرنشان کرد: در تبصره نوزدهم حد نصاب ارزش پروژه های مشارکتی نیمه تمام و جدید بر اساس برآورد سرمایه گذاری طرف مشارکت تعریف شده است. بر این اساس تعداد چهار طرح به شورا ارائه شده و در کمیسیون بررسی و مقرر شده که لوایح طرح تونل متوسلیان، سرزمین آسمان ها(طرح اسکای لند)، احداث هتل و بخش اداری برج میلاد H۱ و مدیریت بازیابی دفع و دفن هزار و ۹۰۰ تن پسماند شهری به شورا ارائه شود.

کاشانی با تأکید بر اینکه در بند چهارم تبصره نوزدهم شهرداری تهران موظف است نسبت به محاسبه آورده طرفین در پروژه های مشارکتی بر اساس ضوابط و قوانین اقدام کند، گفت: در واگذاری پروژه موسوم به مژده به مبلغ ۸۶۲ میلیون تومان و واگذاری سهم شهرداری تهران از بیمارستان آتیه به بانک تجارت به مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آورده سرمایه گذار و شهرداری به روز محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه در بند پنجم در صورت تعریف پروژه جدید خارج از لیست و تعیین مدل اقتصادی پروژه به صورت غیرخودگردان توسط سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، بهره مندی از اعتبار ۳۰ درصد مبلغ قرارداد موضوع این تبصره با تأیید کمیسیون تلفیق شورا امکان پذیر است، یادآور شد: این بند عملکردی نداشته است.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر نیز در ادامه بررسی این دستور با بیان اینکه بر اساس تبصره بیست و یکم شهرداری تهران موظف است در راستای مناسب سازی فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت، سالمندان و کودکان اقدام کند، گفت: در ۶ ماه ابتدایی ۷۶ کیلومتر از ۳۸۰ کیلومتر مصوب پیاده روها مناسب سازی شده که شامل مناسب سازی ۶۷۶ تقاطع و مناسب سازی ۴۷۵ گذرگاه و رفیوژ میانی است.


وی با بیان اینکه در تبصره بیست و دوم در راستای ارتقاء اثربخشی جلوگیری از موازی کاری در ترویج فراگیری آموزش های شهروندی، نحوه هزینه‌کرد اعتبارات مرتبط با فرهنگسازی و آموزش های شهروندی باید توسط شهرداری تهران ارائه شود، خاطرنشان کرد: دبیرخانه مربوطه در اداره کل آموزش شهروندی شکل گرفته اما دستورالعمل نحوه هزینه کرد اعتبارات مرتبط با فرهنگسازی در حوزه آموزش های شهروندی ارائه نشده است.


مظفر با اعلام اینکه بر اساس بند سوم تبصره بیست و دوم باید ۱۰ درصد درآمد سالیانه حاصل از سر جمع مبالغ دریافتی بهای خدمات مدیریت پسماند را به آموزش و فرهنگسازی شهروندان با موضوع پسماند اختصاص دهد، گفت: با توجه به اینکه اعتبار این بند در ردیف های حوزه مأموریت اجتماعی است، موضوع آموزش به صورت پراکنده در برخی از سازمان ها و شرکت ها انجام شده که ضرورت دارد در ۲ بخش حوزه پسماند و حمل و نقل، اعتبارات به حوزه مربوطه پرداخت شود.


رئیس کمیته بودجه شورا همچنین تصریح کرد: براساس تبصره بیست و سوم شهرداری تهران موظف است دستورالعمل ها و آیین نامه های مورد نیاز تبصره های مصوب بودجه را بر اساس زمان بندی تعیین شده، ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه تهیه کرده و به شورا ارائه دهد.

وی یادآور شد: آیین نامه ها و دستورالعمل ها در مدت ۶ ماه ابتدایی سال جهت تصویب به شورا ارائه نشده و توسعه و به روز رسانی سامانه جامع و یکپارچه مدیریت مالی از طریق برقراری اتصال میان تمامی سامانه های حوزه بودجه و مالی به طور ناقص اجرا شده و دسترسی کامل اعضای شورا به این سامانه محقق نشده است.


مظفر با تأکید بر اینکه بر اساس تبصره بیست و سوم شهرداری تهران موظف است گزارش عملکرد تبصره های بودجه مصوب را همراه با مستندات در سامانه جامع تدوین و اجرای برنامه و بودجه شهرداری تهران سه ماه یکبار به شورا ارائه کند، خاطرنشان کرد: بنابر گزارش شهرداری، دسترسی های لازم در اختیار اعضای شورا قرار گرفته است.


مظفر با بیان اینکه شهرداری تهران بر اساس بند چهارم این تبصره موظف است بر اساس اطلاعات نظارتی سامانه مدیریت توزیع آسفالت، نسبت به توزیع و اجرای آسفالت معابر شهر تهران اقدام کند و گزارش آن را هر سه ماه یکبار به شورا ارائه دهد، اظهار کرد: در ۶ ماه ابتدایی امسال ۶۷۶ هزار و ۶۸۶ تن در مناطق آسفالت توزیع شده که سهم هر منطقه به صورت میانگین ۳۰ هزار و ۷۵۸ تن است.


وی با بیان اینکه سهم بزرگراه ها از توزیع آسفالت نیز ۲۲۲ هزار و ۵۹۸ تن است، تصریح کرد: در مجموع ۸۹۹ هزار و ۲۸۴ تن آسفالت در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در سطح معابر شهر توزیع شده است.

گفتنی است بررسی تبصره های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران پس از چند جلسه در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به پایان رسید.


انتهای پیام/