آیین رونمایی از یادمان شهدای گمنام چهارراه پاسداران در منطقه ۳ برگزار شد
آیین رونمایی از یادمان شهدای گمنام چهارراه پاسداران در منطقه ۳ برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، یادمان شهدای گمنام واقع در محله پاسداران در این منطقه برگزار شد که سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور، خاطره گویی سرکار خانم رسولی همسر سردار شهید سعید قهاری سعید، هنرنمایی گروه سرود […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، یادمان شهدای گمنام واقع در محله پاسداران در این منطقه برگزار شد که سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور، خاطره گویی سرکار خانم رسولی همسر سردار شهید سعید قهاری سعید، هنرنمایی گروه سرود سیمرغ و کلیپ سخنان مقام معظم رهبری و سردار دلها از بخش های این مراسم بود.  

یادمان شهدای گمنام چهارراه پاسداران به همت سازمان زیباسازی شهر تهران طراحی و ساخته شده است. در طراحی این سازه از الگوی چهارطاقی که از کهن الگوهای معماری ایرانی اسلامی است، استفاده شده که جداره‌های آن به منظور تاکید بر صلابت و استواری، به سمت داخل متمایل شده‌اند.

جهت‌گیری چهارطاقی مقبره به گونه‌ای طراحی شده است که یکی از اضلاع در راستای قبله قرار گرفته و کتیبه‌هایی از آیات مبارکه ۱۶۹ و ۱۷۰ سوره آل عمران در چهار طاق ورودی مقبره نقش بسته است.

انتهای پیام/