آموزش‌وپرورش در نهادینه کردن فرهنگ شهروندی کمک حال مدیریت شهری باشد
آموزش‌وپرورش در نهادینه کردن فرهنگ شهروندی کمک حال مدیریت شهری باشد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، سیف‌الله رضایی امروز _سه‌شنبه شانزدهم آبان_ در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج که با محوریت تعامل و همکاری آموزش و پرورش و شهرداری در بحث آموزش شهروندی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در فرآیند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال پیدا […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، سیف‌الله رضایی امروز _سه‌شنبه شانزدهم آبان_ در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج که با محوریت تعامل و همکاری آموزش و پرورش و شهرداری در بحث آموزش شهروندی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در فرآیند تعلیم و تربیت به متعلم انتقال پیدا می‌کند، تنها معلومات و مهارت‌های معلم نیست، بلکه ترکیبی از صفات، خُلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می‌شود به همین دلیل جایگاه یک معلم بسیار والا است.

وی با تاکید بر تعامل بیشتر آموزش و پرورش با مجموعه مدیریت شهری افزود: آموزش و پرورش می‌تواند با آموزش‌های شهروندی به دانش‌آموزان در راستای حفظ و صیانت از اموال عمومی شهر، به مدیریت شهری کمک کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: آموزش‌های شهروندی از مباحث مهمی است که نیازمند تعامل دوسویه آموزش و پرورش با مجموعه مدیریت شهری است که باید در این زمینه برنامه‌های منسجم و مدونی تدوین شود.

وی مدارس را بستر فرهنگ‌سازی قوانین اجتماعی دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش و مدارس نقش تأثیرگذاری در فرهنگ‌سازی شهری دارند و باید در این مورد نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

رضایی با اشاره به بعضی اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری سنندج در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی همچون تقدیر از برگزیدگان علمی و رفع نواقص عمرانی مدارس بر استمرار همکاری‌ها به‌منظور پیشبرد اهداف و رسالت‌های اجتماعی شهرداری تأکید کرد.

وی همکاری بین شهرداری و آموزش و پرورش را نقطه عطفی در راستای توسعه فرهنگ شهروندی دانست و افزود: آموزش و انتقال الگوی صحیح شهروندی از دوران کودکی در مدارس باعث نهادینه شدن فرهنگ و تکالیف شهروندی در بزرگسالی می‌شود.