آمادگي شركت شهرك هاي صنعتي فارس براي ايجاد شهرك صنعتي جديد در شهرستان كازرون
آمادگي شركت شهرك هاي صنعتي فارس براي ايجاد شهرك صنعتي جديد در شهرستان كازرون
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس از آمادگي شركت شهرك هاي صنعتي فارس براي ايجاد شهرك صنعتي جديد در شهرستان كازرون خبر داد.

به گزارش آرمانشهر فارس، مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با اشاره به تلاش هاي انجام شده براي توسعه صنعتي شهرستان كازرون گفت:اين شهرستان از افق مناسبي براي توسعه صنعت و اشتغال برخوردار است.
سيد مصطفي هاشمي درآيين اختتاميه نمايشگاه تخصصي صنعت شهرستان كازرون كه همزمان با دهه كازرون برگزار شد افزود:در بخش زيرساخت هاي صنعتي هم اكنون نواحي صنعتي شهيد مصلحيان و جره و بالاده و نيز منطقه ويژه اقتصادي كازرون در اين شهرستان ايجاد شده است.
وي با اشاره به ظرفيت هاي ويژه شهرستان كازرون، از آمادگي اين شركت براي ايجاد شهرك صنعتي جديد در شهرستان خبر داد و گفت:مصوبه ايجاد شهرك صنعتي جديد در اين شهرستان وجود دارد كه در صورت تامين زمين مناسب از سوي مسولان شهرستان مراحل تملك و احداث اين شهرك صنعتي در دستوركار قرار مي گيرد.
هاشمی با اشاره به ظرفیت فراهم شده در منطقه ويژه اقتصادي كازرون برای جذب سرمایه گذار و استقرار واحدهای تولیدی صادرات محور افزود:شركت شهرك هاي صنعتي فارس با تمام وجود آماده حمايت از سرمايه گذاران است تا روند توسعه صنعتي شهرستان شتاب گيرد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود گفت: تاكنون ۸قرارداد سرمايه گذاري با متقاضيان در منطقه ويژه اقتصادي كازرون منعقد شده و طرحهای بزرگی نظیر مجتمع تولید الکترود گرافیتی با سرمایه گذاری ۱۰هزار میلیارد تومان، تولید تجهیزات ومخازن نفتی با سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد یورو،تولید کابل آلومونیومی با ۶۵میلیارد تومان و طرح های سردخانه،سورتینگ و بسته بندی نیز در این منطقه ویژه اقتصادی مستقر و در مراحل ساخت وساز قرار دارد.
هاشمی با اشاره به آماده سازی زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی کازرون برای واگذاری به سرمایه گذاران گفت:این منطقه ویژه اقتصادی که با اعتبارات شرکت شهرکهای صنعتی فارس راه اندازی شده ،دارای تمام مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی کشور است و ظرفیت مهمی برای استقرار و فعالیت صنایع صادرات محور فراهم شده است.
هاشمی افزود:مساحت اولیه منطقه ویژه اقتصادی کازرون ۷۳هکتار است که امور تملك 110هكتار زمين جهت طرح توسعه در مراحل پاياني قرار دارد
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی کازرون زیر ساخت های اصلی نظیر آب،گاز و برق تامین شده و تکمیل سایر پروژه‌های زیر ساختی نظیر ،سر در ورودی ،باسکول و ساختمان های اداری و انبار منطقه ویژه اقتصادی و گمرک نیز با اعتبار افزون بر 220ميليارد ريال در مرحله اجرا گفت:هم اکنون ساختمان گمرک در ساختمانی بصورت موقت راه اندازی و به فعالیت می پردازد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
هاشمی گفت: امیدوارم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار وتوسعه صادرات فراهم کند.
اولین نمایشگاه تخصصی توانمندی های صنعتی، تولیدی کارخانجات و واحدهای صنعتی شهرستان کازرون، به همت شركت شهرك هاي صنعتي فارس،اداره صنعت، معدن و تجارت، همچنین اتاق اصناف شهرستان کازرون، برگزار و در ان 24واحد صنعتي و توليدي به ارائه توانمندي هاي خود پرداختند.
شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد.‏

  • نویسنده : مریم شمالیان