1200 متقاصی مسکن در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند
1200 متقاصی مسکن در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: دومین جلسه قرعه کشی متقاضیان جوانی جمعیت که در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کردند در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حسین علی مقصودی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز سامانه باز است و متقاضیان می‌توانند ثبت نام کنند، اظهارداشت: تا امروز ۱۲۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که برای یک هزار و ۱۴ نفر آنها پرونده تشکیل شده است که از این میزان پرونده تشکیل شده نیمی از آنها مورد تأیید قرار گرفته است.

مقصودی با بیان اینکه در مجموع ۴۸۰ قطعه زمین در این استان تا کنون قرعه کشی شده است بیان داشت: در مرحله دوم بین ۱۷۳ نفر قرعه کشی انجام شده و بنا بر این است که تا پایان سال بین تمام متقاضیان قرعه کشی انجام شده باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: بر اساس قانون جوانی جمعیت راه و شهرسازی مکلف است که به کسانی که بعد از مهر ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم به بعد می‌شوند یک قطعه زمین رایگان اهدا شود و تنها هزینه آماده سازی از آنها دریافت می‌شود که به صورت قسطی به مدت هشت سال و دو سال تنفس است و این شرایط مناسبی برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری است.

مقصودی تشریح کرد: ۴ هزار نفر برای جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که به مرور پالایش و قرعه کشی آنها انجام می‌شود.

وی اذعان داشت: ما تابع اعلام وزارت راه و شهرسازی هستیم و به محض اینکه یک سری زمین آماده و مقدمات اجرایی آن انجام شود در مرحله بعدی هم زمان با کل کشور، قرعه کشی مرحله بعدی صورت می‌گیرد.

مقصودی با بیان اینکه به متقاضیان پیامک داده می‌شود گفت: متقاضیان بعد از دریافت پیامک می‌توانند برای تحویل زمین به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: آماده سازی زمین‌ها بیش از ۲۰۰ میلیون برای دولت هزینه دارد اما یک عدد نا چیز است که به صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

  • نویسنده : آرمانشهر چهارمحال و بختیاری/سما عسگری
  • منبع خبر : آرامانشهر چهارمحال و بختیاری