۱۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز رفع اثر شد
۱۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز رفع اثر شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمد رضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: شناسایی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، تفکیک اراضی، تصرف غیر قانونی، پیشگیری از تغییر کاربری خارج از ضوابط شهرداری همواره در دستور کار اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری قرار دارد. وی در ادامه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمد رضا آژیر در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: شناسایی و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، تفکیک اراضی، تصرف غیر قانونی، پیشگیری از تغییر کاربری خارج از ضوابط شهرداری همواره در دستور کار اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: گشت‌های این اداره به طور شبانه روزی و مستمر و به صورت محسوس و نامحسوس به منظور مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح منطقه گشت زنی کرده و از هرگونه تخلفات ساختمانی جلوگیری می‌کنند.

آژیر افزود: در همین راستا طی ماه جاری از ادامه فعالیت بیش از ۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شامل تیغه چینی، جمع‌آوری مصالح و جمع‌آوری کرکره، جلوگیری بعمل آمد و ۷ مورد احداث بنا نیز تخریب و رفع اثر شد.

این مسئول، رویکرد جدی مدیریت شهری مبنی بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را یادآور شد و عنوان کرد: با متخلفان ساختمانی بدون اغماض و مطابق مقررات و قوانین برخورد و از فعالیت آن‌ها با قاطعیت جلوگیری می‌شود.

آژیر افزود: عدم استحکام و ایمنی ساختمان‌ها، حاشیه‌سازی، برهم زدن سیما و منظر شهری از جمله آسیب‌های ساخت و ساز غیرمجاز است.

وی با اشاره به اینکه برای انجام هرگونه ساخت و ساز در حریم و محدوده شهری، باید همه پایبند مقررات باشند، اضافه کرد: تغییر کاربری خودسرانه واحدهای مسکونی و تجاری، تصرف و تفکیک بدون مجوز اراضی و همچنین ساخت طبقات مازاد در پروانه تخلف آشکار است و با عاملان آن برابر قانون شدیداً برخورد خواهد شد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج در پایان از شهروندان درخواست کرد برای جلوگیری از مشکلات ناشی از ساخت و ساز غیر مجاز و خسارات احتمالی، پیش از هرگونه عملیات احداث و ساخت بنا مراحل قانونی لازم را طی کرده و با اخذ مجوز از سوی شهرداری اقدام کنند .

منتشر شده در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲