گردشگران در شهرستان بن برای آنتن‌دهی موبایل مشکل دارند
گردشگران در شهرستان بن برای آنتن‌دهی موبایل مشکل دارند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _دوشنبه یکم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: باید از واگذاری بی‌حد و مرز اراضی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی حوزه جهاد کشاورزی بخش شیدا جلوگیری شود. وی اختصاص وام‌های بلاعوض یا کم‌بهره به کشاورزانی که باغ‌های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _دوشنبه یکم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: باید از واگذاری بی‌حد و مرز اراضی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی حوزه جهاد کشاورزی بخش شیدا جلوگیری شود.

وی اختصاص وام‌های بلاعوض یا کم‌بهره به کشاورزانی که باغ‌های آن‌ها بیمه نبوده است و دچار خسارت شده‌اند را ضروری دانست و افزود: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درباره درخواست ایجاد بند برای جلوگیری از آب‌های روان در فصولی که آب‌ها از حوزه خارج می‌شود، قول مساعد داد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: انتظار می‌رود چند هکتار زمین واگذار شده در شهر یان‌چشمه از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان جهت طرح نهضت ملی مسکن سریع‌تر تحویل داده شده است تا مشکل مسکن مردم این شهر نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران استان می‌توانند مرهمی برای مشکلات مردم باشند و از آن‌ها انتظار داریم در حفظ و بسط رسالت سازمانی کوتاهی نکنند، گفت: در حال حاضر شهرداری‌های شهرستان بن با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستند و درآمد آن‌ها بسیار محدود است و جوابگوی هزینه‌های شهر نیست، از این رو روند توسعه به کندی انجام می‌شود.

بهارلویی با اشاره به لزوم تجدید نظر بر عملکرد اداره‌کل نوسازی مدارس استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: بسیاری از مدارس شهرستان بن فرسوده است و توجه ویژه مسئولان و مجمع خیرین را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه مرکز بخش شیدا در شهرستان بن، سالن ورزشی ندارد، افزود: با وجود اینکه شهرستان بن فعالان و نخبگان ورزشی زیادی دارد اما مردم از داشتن سالن و امکانات ورزشی محروم هستند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان بن منطقه شیدا (یان‌چشمه) برای رفع مشکل بیکاری ضرورت دارد.

وی با اشاره به نصب و تجهیز دکل مخابراتی در شهرستان بن گفت: این دکل هنوز راه‌اندازی نشده است و مشکل آنتن‌دهی موبایل در بیشتر مناطق این شهرستان برای مردم و گردشگران وجود دارد، لذا رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

بهارلویی از کمبود مراکز بهداشتی و درمانی در بعضی مناطق شهرستان بن خبر داد و افزود: احداث خانه بهداشت بارده، تکمیل پایگاه اورژانس یان‌چشمه و آزمایشگاه مرکزی در شهرستان بن جز مطالبات مردم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش برای جبران خسارت‌های ناشی از این سیل به راه‌های روستایی و تأسیسات زیربنایی همچون جاده‌ها، پُل‌ها، کانال‌های کشاورزی و مسیل‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: باید پرداخت تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به خسارت‌دیدگان سیل اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی چهارمحال‌وبختیاری مورد توجه مسئولان و متولیان امر باشد.