گذر آقا نورالله نجفی موجب رونق اقتصادی بافت تاریخی شهر اصفهان می‌شود
گذر آقا نورالله نجفی موجب رونق اقتصادی بافت تاریخی شهر اصفهان می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گذر آقا نورالله نجفی یکی از گذرهای بسیار پراهمیت شهر اصفهان است که از دیرباز نسبت به این مسیر توجه لازم صورت گرفته و قرار بوده است که وضعیت بهتری برای این گذر فراهم شود. وی با بیان اینکه این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گذر آقا نورالله نجفی یکی از گذرهای بسیار پراهمیت شهر اصفهان است که از دیرباز نسبت به این مسیر توجه لازم صورت گرفته و قرار بوده است که وضعیت بهتری برای این گذر فراهم شود.

وی با بیان اینکه این گذر به جهت اینکه پشت میدان امام (ره) واقع شده و جاذبه‌های بسیار زیاد گردشگری و میراثی دارد، بسیار حائز اهمیت است، افزود: به دلیل اینکه بافت این محدوده متراکم است، در عین حال مشکلاتی که در حوزه میراث فرهنگی برای این گذر وجود داشت، مطالبات مردمی و توجه زیاد بخشی از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این زمینه را به همراه داشت و کار را در این قسمت کمی سخت کرده بود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در صورتی که تمام این ظرافت‌ها رعایت و حساسیت‌ها در نظر گرفته می‌شد، کار ارزشمندی صورت می‌گرفت، گفت: در این دوره با پیگیری‌های انجام شده به‌ویژه توسط سازمان نوسازی شهرداری اصفهان که نسبت به این موضوع اهتمام بسیار ویژه‌ای داشت، به‌صورت جدی وارد عمل شدند و در حال حاضر این گذر به نحو مطلوب آماده استفاده و بهره‌برداری است.

قربانی با اشاره به اینکه گذر آقا نورالله نجفی در آینده یکی از نقاط پرجاذبه و گردشگر خواهد بود، ادامه داد: این اقدام رونق اقتصادی، بهبود وضعیت بافت تاریخی و توسعه محلی را دنبال خواهد داشت، همچنین تمام موضوعات فنی به خوبی رعایت و یک فضای بسیار مفرح و جاذب در این دوره برای شهروندان اصفهانی به‌ویژه در بافت تاریخی و با اهمیت شهر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه «حسن‌آباد» یکی دیگر از گذرهای پراهمیت اصفهان بوده که با گذر آقا نورالله نجفی در ارتباط نزدیک است و تکمیل آن می‌تواند فضای بهتری را به‌ویژه برای شرق و جنوب میدان امام (ره) فراهم کند، گفت: امیدوارم به گذرهای دیگر شهر اصفهان نیز با استفاده از الگوی ساماندهی گذر آقا نورالله نجفی هرچه سریع‌تر رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در بهبود وضعیت این گذر و استفاده از فرصت‌های اقتصادی توصیه‌ای است که به فعالان اقتصادی دارم، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران به این پروژه ورود پیدا کنند، به‌خوبی می‌توانند سرمایه‌های خود را به شکل مطلوب به‌کار گیرند، همچنین در آینده ارزش افزوده و آورده خوبی برای آن‌ها خواهد داشت.