کاشت نهال وحدت در دفتر امام جمعه شیراز
کاشت نهال وحدت در دفتر امام جمعه شیراز
همزمان با هفته منابع طبیعی طی مراسمی با حضور آیت الله دژکام و امام جمعه اهل سنت شیراز نهال وحدت غرس شد.

به گزارش آرمانشهر فارس، همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی طی مراسمی نمادین یک اصله نهال وحدت توسط آیت الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس با همراهی امام جمعه اهل سنت شیراز در محوطه فضای سبز دفتر امام جمعه شیراز کاشته شد.
آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم ضمن اشاره به اهتمام اسلام به امر مقدس درختکاری گفت: در روایتی آمده است که در زمان بر پایی قیامت اگر به اندازه کاشتن یک نهال فرصت دارید آنرا بکارید.
وی با اشاره به اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت: اجرای این طرح بزرگ می‌تواند بسیاری از عقب ماندگی ها و مشکلات زیست محیطی را رفع کرده و در راستای این اقدام ارزشمند نیز می بایست با برنامه ریزی و کاشت درختان بیشتر شاهدآبادانی و توسعه فضای سبز باشیم.
شیخ عبدالواحدخواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و قدردانی از همه دست اندرکاران این مجموعه ضمن اشاره به مسئله وحدت مسلمانان شیعه و سنی گفت: خداوند متعال در باب اهمیت ارزش آب و خاک در سوره زیتون به درختان انجیر و انگور قسم یاد کرده که این موضوع نشان دهنده وحدت اسلامی میان شیعه و سنی است.
وی افزود: کاشت نهال وحدت پیام آور صلح و دوستی و اهمیت سنت حسنه درختکاری است و می بایست با همدلی یکدیگر آن را حفظ و حراست كنیم.

  • نویسنده : مریم شمالیان