پوشش زنده شهر از جلسه شورا
پوشش زنده شهر از جلسه شورا

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، امروز- سه شنبه ۳۰ آبان ماه- یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور ۱۸ عضو شورا  و غیبت ۳ نفر از دقایقی قبل آغاز شد. در این جلسه بنابر اظهارات نادعلی سخنگوی شورا، بناست اساسنامه سازمان های املاک و مستغلات، بوستان‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، امروز- سه شنبه ۳۰ آبان ماه- یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور ۱۸ عضو شورا  و غیبت ۳ نفر از دقایقی قبل آغاز شد. در این جلسه بنابر اظهارات نادعلی سخنگوی شورا، بناست اساسنامه سازمان های املاک و مستغلات، بوستان‌ها و فضای سبز  شهر تهران، آتش نشانی و خدمات ایمنی، آرامستان ها، مدیریت حمل و نقل بار و پایانه های مسافربری و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی بررسی شود. پیش از جلسه، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به جمع خبرنگاران آمد و پاسخگوی پرسش اصحاب رسانه شد.

پوشش زنده شهر از جلسه شورا | اساسنامه شش شرکت وابسته به شهرداری امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت

چمران در این گفت‌وگو  با شاره به ترافیک در تهران به دنبال بارش باران، از اضافه دریافت کرایه تاکسی‌های اینترنتی انتقاد کرد و گفت: سامانه دقیقی نیاز داریم تا نرخ  کرایه در روزهای بارانی را تشخیص و تمیز دهد، مطالعات برای نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی انجام شده اما کافی نیست. با وزارت کشور نیز باید موضوع را حل کنیم تا در صحن ارائه شود.

حل مشکلات ترافیکی منطقه ۱۲ با تشکیل کارگروهی تخصصی

در آغاز جلسه مهدی اقراریان با اشاره به معضل ترافیک در تهران و چالش عدم وجود پارکینگ در مناطق مرکزی شهر به ویژه منطقه ۱۲ گفت: یکی از اشتباهات دوره پنجم شورا سیاست عدم ساخت پارکینگ در مناطق مرکزی بوده است و عملاً در ساخت آن محدودیت ایجاد کرده‌اند. همین دوستان در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ طرحی را مبنی بر الزام شهرداری بر ساخت پارکینگ‌ها تصویب کرده‌اند که همین مصوبه نیز به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد. و در این مدت نیز ما باید پول عوارض کسر پارکینگ را برای ساخت آن در مناطق پرترافیک هزینه می‌کردیم.

پوشش زنده شهر از جلسه شورا | اساسنامه شش شرکت وابسته به شهرداری امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز تأکید کرد: بنده موافقم که برای وضعیت ترافیک منطقه ۱۲ کمیته‌ای تخصصی با حضور شهرداری تهران، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط شکل بگیرد و اتفاقات را پیگیری کنند. وضعیت ترافیک در این محدوده رها شده است؛ لذا کمیسیون عمران و حمل و نقل باید در این رابطه وقت بگذارد و موارد را پیگیری کند. باید فکری شود تا یک سال آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

انتقاد رئیس کمیته سلامت شورا از حفر ۸ چاه غیرقانونی در منطقه ۲۲

 سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورا نیز با اشاره به بازدید خود به همراه معاون خدمات شهری شهرداری تهران از دریاچه شهدای خلیج فارس، اظهار کرد: یکی از معضلات منطقه ۲۲ عدم وجود تصفیه خانه است و ضرورت دارد معاونت شهرسازی طی بخشنامه ای مقرر کند صدور مجوز ساخت برای برج ها منوط به راه اندازی تصفیه خانه باشد.

پوشش زنده شهر از جلسه شورا | اساسنامه شش شرکت وابسته به شهرداری امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت

نجفی با اشاره به وجود ظرفیت گردشگری در دریاچه شهدای خلیج فارس، تصریح کرد: در تخصیص حق آبه به این دریاچه، شرکت آب منطقه ای باید اقدامات لازم را انجام دهد و ادامه این روند آسیب زا خواهد بود اما متأسفانه آب منطقه ای توجهی به موضوع نداشته است.

وی افزود: هشت چاه عمیق در این منطقه بدون مجوز در حال حفاری بود که ضرورت دارد شهرداری از صدور مجوز خودداری کند که البته در طول یک سال اخیر مجوزی صادر نشده اما نهادهایی که این چاه ها را حفاری کرده اند باید مورد پیگیری قانونی قرار بگیرند.

ادامه دارد….