هرس ۱۵ هزار اصله درخت در معابر و بوستان‌های منطقه 14
هرس ۱۵ هزار اصله درخت در معابر و بوستان‌های منطقه 14

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی گفت: عملیات هرس و بازپیرایی ۱۵ هزار درخت در معابر و بوستان‌ها آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۵ هزار اصله درخت هرس شده است، افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی گفت: عملیات هرس و بازپیرایی ۱۵ هزار درخت در معابر و بوستان‌ها آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۵ هزار اصله درخت هرس شده است، افزود: به منظور افزایش سلامت درختان، طرح هرس به صورت وسیع در تمامی معابر اصلی و فرعی در حال انجام است.

یزدی همچنین به هرس و فرم دهی بیش از ۵۷ هزار درختچه در طرح نگهداشت فضاهای سبز منطقه اشاره کرد و گفت: در این راستا همچنین عملیات به زراعی درخت های بوستان ها و معابر، فعالیت هایی از قبیل جمع آوری خاک مازاد باغچه ها، پاکسازی، تقویت درختان با کود کمپوست گرانوله، کندوکوب، ترون زنی، زیرو رو کردن خاک بستر باغچه های معابر و جنگل‌کاریهای سطح محدوده انجام شده است.

یزدی با اشاره به اینکه این اقدامات می‌تواند درختان و درختچه ها را سالم نگه داشته و جهت از بین بردن شاخه‌های مرده، آلوده و اضافی تاثیر مهمی دارند، گفت: بر این اساس و برای حفظ این گنجینه ارزشمند، رسیدگی تخصصی به قطعات فضای سبز درختان و گیاهان تا خاک و بستر رشدشان با رعایت نکات فنی و ایمنی لازم با حضور عوامل اجرایی و کارشناسان فضای سبز نواحی با ادوات و تجهیزات لازم در حال انجام است.

انتهای پیام/