منطقه ۷ به استقبال باران‌های پاییزی رفت
منطقه ۷ به استقبال باران‌های پاییزی رفت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۷، مصطفی علیپور معاون خدمات شهری شهرداری این منطقه ۷ داظهار کرد: کلانشهر تهران در کوهپایه های البرز جنوبی قرار دارد و همین موقعیت جغرافیایی باعث می شود کهبا مخاطرات طبیعی متعددی به صورت متناوب روبرو باشد. در واقع مدیریت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۷، مصطفی علیپور معاون خدمات شهری شهرداری این منطقه ۷ داظهار کرد: کلانشهر تهران در کوهپایه های البرز جنوبی قرار دارد و همین موقعیت جغرافیایی باعث می شود کهبا مخاطرات طبیعی متعددی به صورت متناوب روبرو باشد. در واقع مدیریت شهری در تهران در هر فصلی از سال با دسته ای از عوارض طبیعی روبرو می شود و همین مساله ایجاب می کند که مدیریت شهری در هر زمانی که با تغییر فصل روبرو هستیم، اقداماتی را برای نگهداشت شهر انجام دهد.

وی افزود: هم اکنون که در ابتدای فصل پاییز و در آستانه بارش های پاییزی هستیم مدیریت شهری باید سلسله اقداماتی را انجام دهد تا در برابر بارش های احیانا گسترده و متناوب، علاوه بر حفظ زیرساخت های شهری، شهروندان هم با کمترین آسیب های مالی و جانی مواجه شوند.

معاون خدمات شهری منطقه ۷ با بیان این که در  این منطقه با توجه به این موضوع از اواسط تابستان اقدامات خود را برای حفظ و نگهداشت شهر در برابر باد و باران های پاییزی آغاز کردیم، ادامه داد: در همین راستا در مرداد امسال مسیل های زرین گلاب، غیاثوند، تهران-اهواز و مسیل باختر و حوضچه مرتبط، با بهره گیری از ماشین آلات و ادوات سنگین همچون بیل مکانیکی، بابکت و جرثقیل لایروبی شد. این عملیات با همکاری معاونت ترافیک و پلیس راهور منطقه انجام شد و هدف آن پاکسازی مسیر از رسوبات و سنگهای کف مسیر برای آمادگی جهت بارش های پیش رو در ماههای آتی و جلوگیری از وقوع سیلاب بود. د واقع طول مسیر دو هزار و ۳۴۸ متر است و خادمان شهرداری این عملیات را طی دو شب از ساعت ۲۴ تا ۵ بامداد در روزهای ۲۶ و ۲۷مرداد ۱۴۰۲ انجام دادند.

ویدر ادامه گفت: هفته پیش هم ما یک مانور آمادگی بارش و بارندگی را برگزار کردیم و تمام نیروهای اجرایی و ستادی و نواحی مان با تجهیزات کامل حضور در این مراسم داشتند و آمادگی و تجهیزات و نیروهای آنها بررسی شد. با توجه به بررسی هایی که پیش از این صورت گرفته بود، آمادگی لازم برای نگهداشت شهر، در بارندگی ها وجود دارد و تمامی دستگاه ها اعم از دستگاه های جوش و هوا برش و کف کش و لجن کش و سایر تجهیزات اینجا به نمایش در آمده است.

معاون خدمات شهری منطقه ۷ با تاکید بر این که تمامی امکانات شهرداری این منطقه برای مقابله با آسیب های احتمالی ناشی از بارش های پاییزی بسیج شده است، درباره اقدامات شهرداری منطقه برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر در فصل بارندگی توضیح داد: برای بحث بارش یک برنامه طراحی کرده ایم و تمام نواحی به تفکیک بررسی شده اند و نقاطی که در گذشته آب گرفتگی داشتیم، شناسایی و آسیب شناسی شده اند.همچنین نواحی خود را پهنه بندی کرده ایم و هر ناحیه به هفت بخش تفکیک شده و شرایط آنها بررسی شده است. علاوه بر این انهار و کانال ها نیز لایروبی شده اند.

علیپور افزود: طبق گزارش ها و بررسی هایی که از سال قبل انجام شد، در سال گذشته در ۷۸ نقطه آب گرفتگی داشتیم که این مشکل در ۶۰ نقطه با عملیات عمرانی و میدانی برطرف شده و ۱۸ مورد باقیمانده هم تا پایان سال برطرف خواهد شد. البته حل اساسی برخی نقاط نیاز به بودجه و فعالیت عمرانی گسترده دارد که امیدوارم تا پایان سال آینده تامین اعتبار و حل شود.

وی گفت: مطمئنا هر چه تجهیزات و ادوات به روز تر باشد، عملکرد بهتر خواهد بود ولی در حال حاضر با همین ادوات و یک سری دستگاه ها که از سوی آتش نشانی و سازمان مدیریت پسماند در اختیار منطقه قرار گرفته به نظر می رسد امکانات بهتری نسبت به سال های قبل داریم.

انتهای پیام/