هدفگذاری شورای اسلامی شهر ‌و شهرداری تبریز جهت حمایت از جامعه معلولان
هدفگذاری شورای اسلامی شهر ‌و شهرداری تبریز جهت حمایت از جامعه معلولان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: از ابتدای سال گذشته استفاده از خدمات مترو، اتوبوس‌های تندرو، پارک‌های حاشیه‌ای و … برای معلولان رایگان بوده و امسال نیز این خدمات ادامه خواهد داشت تا این قشر عزیز همانند سایر شهروندان بتوانند از خدمات اجتماعی بهره مند شوند. به گزارش شهریار، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: از ابتدای سال گذشته استفاده از خدمات مترو، اتوبوس‌های تندرو، پارک‌های حاشیه‌ای و … برای معلولان رایگان بوده و امسال نیز این خدمات ادامه خواهد داشت تا این قشر عزیز همانند سایر شهروندان بتوانند از خدمات اجتماعی بهره مند شوند.

به گزارش شهریار، یاسین بجانی در همایش روز جهانی معلولان با تاکید بر لزوم حمایت های جدی از جامعه معلولان از سوی مسئولان استانی، اظهار کرد: اقدامات مختلف اجرایی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در خدمت معلولان گرامی است.

بجانی با اشاره به تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در تصویب و ارائه خدمات رایگان به جامعه معلولین شهر اضافه کرد: رایگان کردن ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو ،بی آر تی) ، مناسب سازی پیاده راهها و پیاده رو ها ، اعمال قوانین موجود در خصوص مناسب سازی محیط  و اماکن برای معلولین مخصوصا پارک های سطح شهر از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: اعمال و جذب سهم سه  درصدی اشتغال معلولان در مجموعه شهرداری ، اعمال حمایت شورا و شهرداری در برنامه های فرهنگی ویژه معلولان ، حمایت ویژه از ورزش معلولان 
و احداث مجموعه های ورزشی ویژه معلولان ، ایجاد بازارچه های محلی مخصوص معلولان، حمایت از معلولان کار آفرین در حوزه مدیریت شهری
، حمایت از معلولین نخبه و رسیدگی به مشکلات متعدد معلولان و ارتباط تنگاتنگ با آنان از دیگر این برنامه ها است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: اعمال و اجرای قوانین در راستای حمایت از معلولان در حوزه شهرسازی و بهرمندی آنان از رایگان شدن خدمات صدور پروانه ، صدور کارت منزلت( پارکینگ ها ،موزه ها ،پارک حاشیه ای و غیره) ، تجلیل و حمایت از معلولین نخبه و مدال آور رشته های ورزشی و برتر فرهنگی در صحن شورا در حوزه ورزش ، تایم‌های اختصاصی اماکن ورزشی شهرداری را برای استفاده رایگان معلولان  شهر بخش دیگری از برنامه های خدمات محور شهرداری برای معلولان به شمار می رود.

بجانی با اشاره به وعده شهردار تبریز مبنی بر احداث پارک ویژه برای معلولان گفت: احداث اولین پارک اختصاصی ویژه معلولین نیز در دستور کار قرار دارد که با احداث و اختصاص این پارک این عزیزان بتوانند با کمال آرامش و امنیت کامل از خدمات آن بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هر جایگاه و مقامی باشم توفیق خدمت به جامعه معلولین و تحول در این حوزه مدیریت شهری را افتخار خود دانسته و همکاریهای تنگاتنگ شهرداری ، شورای شهر با موسسات خیریه و سمن ها در راستای ارائه خدمات بیشتر است.

این مراسم توسط موسسه خیریه سایبان بهار زندگی در سالن استاد شهریار مرکز همایش های  بین المللی تبریز بر گزار شد.