میزبانی یلدایی شهرداری منطقه۲ از شهروندان در فلکه اول صادقیه
میزبانی یلدایی شهرداری منطقه۲ از شهروندان در فلکه اول صادقیه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، اکرم رجای گفت: شب یلدا از جشن‌های اصیل ایرانی به شمار می‌رود که بسیاری از آموزه‌های آن مثل صله‌رحم، همدلی و صمیمیت و احترام به بزرگان مورد تاکید اسلام نیز بوده است، در این راستا مدیریت شهری منطقه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، اکرم رجای گفت: شب یلدا از جشن‌های اصیل ایرانی به شمار می‌رود که بسیاری از آموزه‌های آن مثل صله‌رحم، همدلی و صمیمیت و احترام به بزرگان مورد تاکید اسلام نیز بوده است، در این راستا مدیریت شهری منطقه نیز با رویکرد خانواده محوری نگاه ویژه‌ای به شب یلدا و پاسداشت آن دارد.

وی با اشاره به  برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و فراغتی در سراهای محلات سطح منطقه ،گفت:  به منظور ترویج نشاط و شادی اجتماعی  و همچنین حفظ و احیای آداب و رسوم ایرانی – اسلامی،  جشن یلدایی با اجرای برنامه های متنوع آئینی و فرهنگی در فلکه اول صادقیه برگزار می شود.

رجای با بیان اینکه آئین باستانی شب یلدا به عنوان نماد و سمبل دورهمی خانواده ایرانی و احترام به پدر بزرگ ها  و مادربزرگ ها است گفت:جشن‌ یلدا با شعار «طعم خوش در کنار هم بودن» با برنامه های متنوع فرهنگی سعی دارد تا آئین های سنتی شب یلدا را به تصویر بکشد.

وی افزود: با برپایی سفره شب یلدا، اجرای نمایش خیابانی، موسیقی سنتی،حافظ خوانی، غرفه های نقاشی ،عفاف و حجاب، سرگرمی و همچنین گذر پاییزی و چایخانه  از شهروندان پذیرایی می شود.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و اجرای بازی های بومی و محلی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

لازم به ذکر است این مراسم روز چهارشنبه از ساعت۱۷ الی ۲۰  در فلکه اول صادقیه برگزار می شود.

انتهای پیام/