محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس شد
محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس شد
با حکم وزیر میراث فرهنگی، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس شد.

به گزارش آرمانشهر فارس، با حکم وزیر میراث فرهنگی، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس شد.
معاون امور مجلس حقوقی استانها، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: در تمامی حوزه های مدیریتی و گردشگری در فارس اتفاقات بسیار خوبی روی داده است که نشان از هم افزایی و همدلی بین مدیریت و تشکل های بخش خصوصی است.
جواد واحدی تصریح کرد: تشکل های قوی و سازمانهای مردم نهاد خوبی درحوزه سه گانه استان فارس وجود دارد که باید زیرساختهای حمایتی از انان تقویت شود.
وی با بیان اینکه فارس در حوزه های مختلف رتبه خوبی در کشور را کسب کرده است، بیان داشت: با ظرفیتها و پتانسیل بالایی که دارد و با ایجاد رقابت و تقویت زیرساختها فارس میتواند رتبه های برتر در کشور را از آن خود کند.
وی با بیان اینکه مدیریت محدودیت است و مصونیت نیست ابراز داشت: آقای محسن نژاد در دوران مدیریتی خود با محدودیتهایی مواجه و متحمل شد و با تمام این محدودیتها اقدامات خوبی در خور شان نام فارس انجام داد و از تجربیات و پتانسیل ایشان در وزارتخانه استفاده خواهیم کرد.
معاون امور مجلس حقوقی استانها در خصوص دکتر ثابت اقلیدی نیز گفت: با توجه به تجربیات و پتانسیل ایشان در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات خوبی در اداره کل اتفاق خواهد افتاد.
واحدی یاداور شد: دکتر ثابت اقلیدی استان پهناور فارس را باید طی طریق کند و با ارتباط با تشکلهای خصوصی و تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران به گردشگری فارس رونق ببخشد که منوط به همدلی با دستگاههای اجرایی لستان می باشد.
وی ادامه داد: با رونق گردشگری در فارس به بحث اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد شد.
محدودیت در قوانین و منابع نباید مانع رشد گردشگری فارس شود.
در ادامه مراسم معاون هماهنگی گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: با توجه به این که وزارت میراث فرهنگی نوپا است محدوریت در متابع و قوانین نباید مانع رشد گردشگری و ظرفیتهای فارس شود.
محمد فرخ زاده با تاکید بر جذب سرمایه گذاران در بحث میراث فرهنگی ابراز داشت: توجه به سرمایه گذاری، اقتصادمحوری پایه از اهمبت ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: از دست آوردهای سفر ریاست جمهوری به استان، امضا ۲۰ تفاهم نامه و جذب ۸۷ هزار همت بوده است که توانستیم سه برابر میانگین کشوری بودجه در سفر ریاست جمهوری جذب کنیم.
ایجاد مثلث نور در افق گردشگری فارس
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: ضمن تقویت مثلت طلایی در بین استانهای فارس، یزد و اصفهان، شکل گیری مثلث نور بین سه شهر زیارتی قم، مشهد و شیراز میتواند باعث ضریب تکاثری ارزش افزوده گردشگری شود.
محمد ثابت اقلیدی ابراز داشت: فارس برند گردشگری فرهنگی کشور است و با ایجاد گام تحولی در حوزه سه گانه، به جایگاه برتر در کشور دست می یابد.
وی با بیان اینکه مقید به برنامه ریزی هستم، بیان داشت: امیدوارم با همدلی و هم افزایی همکاران با توجه به شناخت عمیق نسبت به مسایل گردشگری، با برنامه محوری و اولویت بخشی به ماموریتهای سازمانی و حاکمیتی خدمتگزار صدیقی برای مردم باشیم.
ثابت اقلیدی ادامه داد: باید بروکراسی اداری رو به حداقل برسانیم و صرفه جویی در وقت مردم و سرمایه گذاران را اولویت کار قرار دهیم.