قرارداد ۲۸ همتی شهرداری با شرکت‌های داخلی برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی
قرارداد ۲۸ همتی شهرداری با شرکت‌های داخلی برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت اتوبوس‌های پایتخت گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس فعال در خطوط اتوبوسرانی مشغول جابه‌جایی مسافران هستند. البته برای بهبود کیفیت زندگی در شهر باید این تعداد را افزایش دهیم. وی با تاکید بر اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت اتوبوس‌های پایتخت گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزار دستگاه اتوبوس فعال در خطوط اتوبوسرانی مشغول جابه‌جایی مسافران هستند. البته برای بهبود کیفیت زندگی در شهر باید این تعداد را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه قراردادهای داخلی به قوت سابق پابرجا هستند، توضیح داد: برای رفع نیاز شهر به اتوبوس با برخی شرکت‌های داخلی قراردادی به ارزش ۲۸ همت امضاء و مبلغ ۳ همت پیش‌پرداخت شد، اما طی ۱۰ ماه کمتر از چند صد دستگاه اتوبوس تحویل داده شده است. 

استفاده از ظرفیت تولید داخلی در کنار واردات برای رفع نیاز پایتخت 

هرمزی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در جهت تامین نیاز پایتخت علاوه بر استفاده از ظرفیت داخل از واردات هم بهره گرفته است، گفت: در سفر اخیری که به کشور چین داشتیم، تصمیم به خرید اتوبوس از شرکت‌های فعال این کشور گرفتیم.

وی افزود: شرکت چینی مورد نظر ما با فعالیت در یک شیفت کاری ۴۵ اتوبوس ۱۲ متری و ۱۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی تولید می‌کند که می‌تواند بخش اعظمی از نیاز شهر تهران را برآورده کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به ۵ قرارداد منعقد شده با طرف چینی به منظور تامین ناوگان حمل نقلی خاطرنشان کرد: قرارداد هزار دستگاه اتوبوس دو کابین ۱۸ متری گازسوز، هزار دستگاه اتوبوس ۱۲ متری برقی، ۱۰ هزار دستگاه ون برقی، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی و ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار منعقد شده است.

ویژگی تاکسی‌های برقی چینی

وی در ادامه به دیگر قراردادهای حمل و نقلی و ویژگی‌های آن اشاره و در خصوص ویژگی‌های ۱۰ هزار تاکسی برقی عنوان کرد: باتری تاکسی‌ها گارانتی مادام‌العمر داشته و از قابلیت ردیابی برخوردار هستند.

هرمزی در ادامه با اشاره به قرارداد ۱۰ هزار ون برقی گفت: در حال حاضر ۲ هزار ون فعال در سطح شهر در حال فعالیت است. با انعقاد و عملیاتی شدن این قرارداد تعداد ون‌ها در سطح شهر حدود ۵ برابر می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: با ورود وسایل نقلیه تازه نفس به ناوگان حمل و نقل عمومی علاوه بر افزایش کیفیت حمل و نقل و افزایش رفاه، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و تصادفات را شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/